Mobil betaling hos bilforhandleren
UDVIKLING En effektiv betalingsproces er vigtigt for både kunder og forhandlere. Kunderne vil gerne kunne betale med samme, uden at skulle indtaste betalingsoplysninger og vil have alle dokumenter elektronisk.
Forhandlerne vil samtidig gerne styrke likviditeten med hurtige indbetalinger samt minimere tidsforbruget både ved ekspedition og i bogholderiet samt naturligvis tilbyde deres kunder at kunne bruge alle de betalingsmuligheder, der findes i dag.
CDK Global har derfor udviklet SmartPay, som er en integration fra DRACAR+ og Optima 21 til MobilePay.
Udviklingen er startet som en del af CDK’s årlige 24-timers "Hackaton", hvor CDK medarbejdere rundt om i hele verden har 24 timer til at lancere nye ideer og se hvor langt man kan nå på et døgn.
Deltagere er medarbejdere fra alle CDK’s funktionsområder og det er dermed ikke bare udviklingsafdelingen, der deltager. Derudover er flere kunder også inviteret til at møde op og give deres input til ideerne, oplyser marketingdirektør Jacob Grankær.
SmartPay vandt
I Danmark var vinder projektet SmartPay, og det er nu blevet færdigudviklet som en del af de cirka 5000 udviklingsdage, CDK årligt investerer i at videreudvikle DRACAR+ og Optima 21.
Integrationen gør det nemt at sende fakturaen direkte til kundens mobil sammen med en betalingsanmodning. Og når kunden har godkendt, er pengene med det samme på forhandlerens konto og udlignet i bogholderiet, så økonomiafdelingen ikke skal bruge tid på at matche kreditkort indbetalinger senere.
Vestergaard er klar
Pilotkunden på SmartPay har været Autohuset Vestergaard, der har implementeret løsningen i alle deres afdelinger.
CDK Global (Denmark) ApS er en del af CDK Global (tidligere ADP Dealer Services) som leverer IT-løsninger til over 26.000 forhandlere i mere end 100 lande. Nordic West divisionen, der dækker Danmark og Norge, har godt 100 medarbejdere. www.cdkglobal.com