Vildt bilhus: legetøjsbiler i fullsize
BILSALG Når pladsen i Singapore er snæver, ja, så er der egentlig kun én vej: at bygge i vejret. Og kan man kombinere det med udstilling af biler, så kan det komme til at se temmelig spektakulært ud.
Hos Autobahn Motors (ABM), som har specialiseret sig i lettere brugte superbiler, har man virkelig gået efter at få sin udstilling af biler til at ligne legetøjsbiler - bare i fullsize. Mere præcis har bilforretningen bygget et 15-etages hus med glasruder, hvor der ud til vejen er plads til 30 biler, fordelt i to kolonner med lys i. Set på afstand ligner det på alle måde de modelbiler, der alle dage har været samleobjekter hos børn i alle aldre.
Device-betaling
Det er ikke kun selve udstillingen, der er ganske spektakulær, det samme er måden, man handler de lettere brugte biler på. Hos ABM garanterer man, at man inden for få minutter gennem betaling på en tablet kan få leveret sin bil, der kører ned ved hjælp af et unikt fiskebens-system.
Systemet til at betale med kaldes AIMS (Automotive Inventory Management System) og er bygget fra bunden af de to brødre bag ABM-forretningen, Gary og Jack Hong.
Udviklingen og indretningen af butikken har taget tre år at gennemføre, og foruden de 30 biler gennem glasruderne, er der plads til et tilsvarende antal på det øvrige areal, ABM råder over. Meningen med at opstille bilerne enkeltvis i en udstillingsmontre er også, at man som kunde skal have en lidt anden oplevelse, end man normalt finder hos en bilforhandler.
Når man som kunde sidder og vælger bil sammen med bilsælgerne gennem systemet AIMS, så indstilles elevatorsystemet, så den bil, kunden gerne vil købe parkeres nede ved udstillingen.
Herefter går en præsentationsfilm i gang, der fortæller historien om den givne bil.
Når videoen om historien er slut, drejes bilen over mod kunden. Herefter forestiller vi os, at det må være lidt svært at sige nej.
Artiklen er en del af temaet Video.