Danmarks første selvbetjente biludlejning
Ved hjælp af et par tryk på en touchskærm kan Hertzkunder nu styre uden om disken og slippe for det gammeldags papirarbejde. Det oplyser Hertz i en pressemeddelelse.
Søren Aaen, Fleet Manager ved Hertz, fortæller om Kiosken, som den kaldes:
- Vi er rigtig glade for at kunne tilbyde vores kunder en endnu hurtigere vej fra lufthavnen og afsted i en Hertz bil. For mange rejsende, både ferie- og businesskunder, handler det om at minimere tidsforbruget i lufthavnen og det kommer kiosken til at hjælpe til med. For kunder, hvis fly er forsinket om natten, bliver det også muligt at afhente deres udlejningsbil præcis på det tidspunkt de måtte ankomme på, uden at de skal være urolige for at ankomme inden for vores normale åbningstider.
Kiosken kan findes bagved Hertz udlejningskontor i Københavns Lufthavn. Som kunde indtaster man blot sit reservationsnummer samt personlige ID-oplysninger og efter et par tryk på skærmen frigives bilnøglen med besked om, hvor bilen holder parkeret.
Svenske erfaringer
Mens det er første gang der åbnes en selvbetjeningskiosk i Danmark, har Hertz i Sverige i mange år arbejdet med selvbetjening. I nabolandet findes der derfor nu 49 kiosker som i højsæsonen lejer flere hundrede biler ud om dagen.
Forventningerne til kiosken i Danmark er derfor høje og den næste er allerede på vej i landets næststørste lufthavn, Billund. Forventet start er her august 2017.