23948sdkhjf

It-ændring på vej hos bilforhandlerne

CDK vil åbne op for tredjeparts-løsninger i forhandler-DMS.

IT-NYT Den store it-spiller CDK vil åbne op for DMS-integrationer med smarte digitale løsninger udviklet af dygtige tredjepartsaktører i branchen eller fra egne rækker, skriver Bilbranchen DI.

Organisationen var i sidste uge på besøg hos CDK i Vejle, hvor deltagerne blev præsenteret for en ny strategisk retning og et opdateret roadmap med de nuværende og kommende digitale produkttiltag.

Der er godt nyt til branchen, skriver Bilbranchen DI. CDK, der er den største IT-leverandør af DMS-systemer til danske bilforhandlere, har nemlig besluttet en ny strategisk linje, som betyder, at IT-kæmpen nu åbner op for muligheden for integrationer mellem tredjepartsaktøreres digitale løsninger og CDK’s DMS-system. Samarbejdet med Samtykke.Net er allerede et eksempel herpå, skriver Bilbranchen DI.

Den nye strategiske linje er blandt andet en erkendelse af udviklingen af nye services går så stærkt, at det ikke længere er en optimal løsning at lave alt i ét lukket DMS-system.

Fremadrettet vil CDK derfor udvikle en global service platform med API-grænseflader (application programming interface), som tillader forskellige softwareløsninger at ’tale’ sammen mellem de bedste tredjepartsaktørers software og CDK’s DMS-system.

Flere bilmærker et sted
På mødet kom det også frem, at CDK fremover vil fokusere på udvikling af nye digitale løsninger, som er tværgående. Det er især godt nyt for bilforhandlere med flere bilmærker i porteføljen.

Bilbranchen lover samtidig at skubbe på i forhold til, at forhandlerne i endnu højere grad er med til at drive udviklingen af nye digitale løsninger fremfor blot at være brugere uden indflydelse på bilmærkernes IT-prioriteringer.

Der er flere spændende nye digitale tiltag på vej fra CDK, som flere af deltagerne på mødet selv har været testpiloter på.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.125