23948sdkhjf

Skifte til bedre it-løsning giver tryghed

Bilhuset Poul Munk A/S har implementeret en IT-løsning fra CDK, der har automatiseret mange processer.

IT-LEVERANDØR Tidligere på året stod Poul Munk A/S - Citroën, DS, Peugeot og Honda i Silkeborg - overfor en opgradering af IT-løsningen til deres 48 ansatte.

Indehaver Jesper Elstrøm forklarer, at da IT-løsninger jo i dag er en integreret del af hele forretningen, så er det yderst vigtigt nøje at overveje, hvad der er den bedste investering, og hvilke systemer der giver både virksomhed og kunder mest værdi.

- Vi havde et ønske om at få automatiseret så mange processer som muligt og få et system med flest mulige integrationer til vores samarbejdspartnere. Samtidigt havde vi et ønske om at skifte til en hostet løsning, da drift af egen server naturligt nok ikke er der, vi ønsker at bruge vores ressourcer, siger Jesper Elstrøm.

Skift af IT-leverandør

Hos Poul Munk A/S havde man en løsning fra en DMS leverandør, men valgte at skifte til en Dracar-løsning fra CDK Global.

- Det er klart, at når man vælger at skifte til en helt anden løsning, er det en større beslutning end blot at opgradere det eksisterende, da alle medarbejdere skal lære systemet at kende. Vi lavede derfor en grundig analyse af de arbejdsgange, som systemerne tilbyder, fleksibiliteten, mulighederne for at styre de enkelte mærker separat, mærkeintegrationerne, sikkerheden med videre, siger Jesper Elstrøm og fortsætter:

- CDK Global har vist sig som en professionel og fremtidssikret leverandør, der investerer massivt i det lokale produkt, Dracar, men som også har adgang til produkter udviklet af CDK i resten af verdenen - og som arbejder tæt sammen med forhandlerforeninger, importører og bilproducenter både lokalt og globalt. Så CDK var derfor et naturligt valg.

Implementering og nyt mærke

Samtidig med implementeringen af Dracar overtog Poul Munk forhandlingen af Peugeot i Silkeborg. Dette gjorde naturligvis processen mere kompliceret, da man både skulle implementere den nye løsning, uddanne medarbejderne samt integrere det nye mærke.

Bogholder Lisa Christiansen finder, at det faktisk var både en fordel og en ulempe, at begge ting skete på samme tid. En ulempe da der naturligvis var flere data, som skulle samles i ét system, men samtidig også en fordel, da mange af de nye medarbejdere, som virksomheden overtog, allerede var brugere af Dracar og derfor havde en stor viden med sig.

- Selve implementeringen har været professionelt styret af CDK’s konsulenter, der har fulgt op i tiden efter skiftet - meget betryggende, siger Lisa Christiansen. Hun synes, at Dracar løsningen har gode rapporteringsmuligheder, og at det er let at tilføje brugere, når nye medarbejdere skal starte op. 

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.173