23948sdkhjf

Leasing-svar døgnet rundt

Leasingselskab vil svare på spørgsmål, når andre holder lukket.

DØGNSERVICE Leasingfirmaet Nellemann Leasing har som de første i bilbranchen udvidet åbningstiderne til hele døgnet.

Med en chatfunktion, der skal gøre det nemmere for kunderne altid at kunne få svar på spørgsmål til leasing, har firmaet skabt et værktøj, der skaber gennemsigtighed. Det sker i et forsøg på at sikre bedre services til travle danskere, oplyser Nellemann Leasing.

Bilbranchen er kendt for at have travlt om søndagen, fordi det oftest er der, hvor danskerne har tid til at shoppe bil. Men hos Nellemann Leasing har man droppet det traditionelle syn på åbningstider. Som noget nyt har kunder nemlig de seneste måneder kunnet stille spørgsmål til leasingkoncernen ved hjælp af en chatfunktion, hvor medarbejdere sidder klar til at svare på spørgsmål 24 timer i døgnet. Det betyder øget tilgængelighed - også uden for de faste åbningstider.

- Det er klart, at det gør det mere fleksibelt at være leasingkunde, når man ikke både skal nå at handle, hente børn og kontakte leasingselskabet inden aftensmaden skal på bordet. Derfor vil vi med vores nye chatfunktion kunne tilbyde vores kunder langt større fleksibilitet, forklarer Mads N. Markussen, COO hos Nellemann.

Vil være mest gennemsigtige

Det danske leasingselskab har ikke kun ambitioner om at være mere tilgængelige end deres konkurrenter, men også mere gennemsigtige. Den nye chatfunktion kommer i en tid, hvor leasingmarkedet ifølge Mads N. Markussen er præget af uigennemsigtige leasingaftaler og tilbud.

Derfor er signalet om døgnåbent ikke kun et spørgsmål om kundeservice, men også et værktøj i markedsføringskampen om kunderne. Her har Nellemann ikke kun gjort det til sin mission at være det mest fleksible leasingselskab, men også det mest gennemsigtige:

Jungle af tilbud

- Som forbruger er det svært at navigere i junglen af leasingtilbud, fordi mange leasingselskaber har skruet ned for den månedlige ydelse for at få prisen til at fremstå lav, men til gengæld har de skruet op for gebyrer andre steder, forklarer Mads N. Markussen og fortsætter:

- Det har gjort det uigennemsigtigt at være kunde, fordi man ikke rigtig kan gennemskue, hvor stort et månedligt beløb, man i realiteten ender med at skulle betale. Derfor har vi gjort det til vores mission, at vi både skal være lette at komme i kontakt med, uanset hvor og hvornår et spørgsmål trænger sig på. Samtidig skal vi være det gennemsigtige alternativ uden ubehagelige overraskelser, siger han.

Den nye chatfunktion findes på Nellemanns hjemmeside, og erfaringen viser, at den især bliver brugt i tidsrummet kl. 10-12 og 20-22. Chatfunktionen har åbent uden for Nellemanns normale åbningstider og bemandes af medarbejdere, som kan svare på spørgsmål om biler og leasing. Butikken i Herlev vil fortsat have åbent som normalt mandag-fredag.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.125