Bilkøberne stormer ind på Bilbasen
KLIK Danskernes interesse for biler kan mærkes på Bilbasen, der i løbet af 2017 har oplevet en massiv stigning i antallet af besøg. I september steg antallet af bilkøbernes besøg med 24 procent sammenlignet med september 2016. Dermed var over en halv million danskere inde at kigge på biler på Bilbasen.
- Det er klart, at afgiftsomlægningerne har skabt øget interesse for bilmarkedet, men vi kan konstatere, at besøgstallene har været støt stigende gennem hele året, og faktisk også er fortsat med at stige ind i oktober, siger Abhishek Roy, direktør for Bilbasen.
Der er flere årsager til den positive udvikling i Bilbasens trafik. Kilderne til besøg er mange, og senest har en avanceret satsning på at indfange bilkøberne på sociale medier bidraget markant til væksten i trafikken.
- Vi afsøger hele tiden nye kanaler til at udvide vores målgruppe, og den satsning på sociale medier vi startede for et par år siden, har nu virkelig vist sig at bære frugt, forklarer Abhishek Roy.
Den massive vækst i besøgene på Bilbasen i løbet af 2017 skal fastholdes og udvikles ind i 2018. Derfor øger Bilbasen markedsføringsbudgettet for blandt andet satsningen på sociale medier.
- Jeg er overbevist om, at afgiftssænkningen på de nye biler skaber endnu mere opmærksomhed omkring bilmarkedet i Danmark, og det er vores vision at være den foretrukne markedsplads og inspirationskilde for bilkøberne. Derfor investerer vi yderligere i markedsføring på udvalget områder, slutter Abhishek Roy.
Fakta om Bilbasens besøgstal Besøg september 2016 Besøg september 2017 Udvikling 426.000 529.000 +24% Kilde: Dansk Online Index Antal af downloads af Bilbasen app: 965.000 Antal månedlige brugere af Bilbasen app: 182.000 (september 2017) Gennemsnitlig besøgstid via app’en: ni minutter (september 2017) Kilde: App Annie |