FTZ-regnskab buldrer fremad igen
TAL Fyn-baserede FTZ kan igen i år præsentere en fremgang for koncernen, og denne gang lander resultatet før skat på 218,6 millioner kroner. Det er en fremgang på 2,4 procent i forhold til samme periode sidste år, oplyser selskabet i en pressemeddelelse.
Autogrossisten realiserede en nettoomsætning på 2,231 milliarder kroner. Indtjeningsfremgang på 13,5 procent. Fremgangen er i forhold til det hidtidige rekordregnskab fra 2015/16. Hertil skal lægges resultaterne fra det færøske selskab, som også endnu engang satte både top- og bundlinjerekord.
Medarbejderantallet i det danske selskab er øget fra 1139 fuldtidsmedarbejdere i 2015/16 til 1153 i 2016/17. FTZ’s adm. direktør, Sven Kristensen, der tiltrådte 1. marts 2017, kan dermed aflægge et FTZ-regnskab, hvilket han gør med glæde, stolthed - og samtidig en ydmyghed.
- Jeg har fået lov at stå i spidsen for en succesrig virksomhed, der er en "velsmurt maskine", som ikke hviler på laurbærrene. Alle FTZ’ere trækker på samme hammel og ved, hvilken vej vi skal, nemlig fremad. Det har således været en fornøjelse at tiltræde jobbet hos FTZ, udtaler Sven Kristensen.
Fire direktører på plads
Til regnskabstallene knytter Sven Kristensen følgende kommentarer:
- Væksten i omsætningen er ikke så markant, som i tidligere år, hvilket kan tilskrives den øgede konkurrence. Vi anser imidlertid såvel omsætnings- som indtjeningsfremgangen som værende tilfredsstillende. FTZ’s markedsandel har igen været stigende i et stærkt konkurrencepræget marked, og det kan vi kun være tilfredse med.
FTZ har samtidig styrket direktionen ved at ansætte en logistikdirektør, så direktionen består nu af 4 personer: Adm. direktør Sven Kristensen, Vicedirektør med ansvar for salg og marketing Jens Nordestgaard Andersen, Vicedirektør med ansvar for økonomi og administration Preben Højte samt logistikdirektør Christian Heimer.
- Den nye direktion arbejder tæt sammen med ledergruppen om en ny forretningsstrategi med forøget fokus på vores største aktiv: vores medarbejdere. Som ny FTZ’er kan man ikke undgå at blive grebet af den specielle FTZ-ånd, der findes. Denne skal vi værne om og udbygge, hvilket vi blandt andet fokuserer på i vores nye strategi, siger Sven Kristensen.
- Vi har naturligvis også fortsat fokus på at gøre hverdagen nemmere for vores kunder. Dette er vores fornemste opgave - hos FTZ er kunden altid i højsædet. Vi arbejder pt. for eksempel meget målrettet på at optimere og udbygge vores e-commerce koncepter og produkter, så vi og vores kunder er godt rustede til fremtiden.