23948sdkhjf

Bilhus indgår ny IT-aftale

OmniCar skal levere softwareløsning til salg af lokale service- og reparationsaftaler til Bilernes Hus i Silkeborg.

IT Danmarks største bilhus, Bilernes Hus, i Silkeborg har netop indgået en aftale med OmniCar, som leverandør af en ny softwareløsning til salg af lokale service- og reparationsaftaler.

Adm. direktør Ivan Dyrlund forklarer, at Bilernes Hus med den nye salgs- og serviceløsning vil kunne tilbyde serviceaftaler og services på alle mærker og modeller til de kunder, der ønsker at kende deres biløkonomi tre, fire og fem år frem.

- OmniCars løsning passer rigtigt godt ind i hele vores koncept og 24/7-filosofi, hvor kundeservice og tilgængelighed er det vigtigste. Løsningen er ultranem at administrere, det er et fremragende salgsværktøj og betalingsløsningen sikrer, at køb og betaling sker online 24/7 i og udenfor lokalet. Og vigtigst af alt vil dette øge kundeloyaliteten og værdien af vores forretning, siger Ivan Dyrlund.

Bilernes Hus sælger over 3.000 nye og brugte biler om året, og de handler med de 10-11 mest populære bilmærker. Bilernes Hus laver årligt 30.000 værkstedsopgaver, og er dermed det største værksted i Danmark med 80 lifte til personbiler samt et dækhotel med plads til 18.000 hjul. Bilernes Hus har 160 ansatte herunder 90 mand på værkstedet og reservedelslageret.

Kæmpe skulderklap
Hos OmniCar er CEO Claus T. Hansen glad og stolt over den nye aftale.

- Det er klart, at det er et kæmpe skulderklap til vores salgs- og serviceløsning SAM, at vi nu får Danmarks største bilhus ombord. Det er vigtigt, at vi efter børsintroduktionen har fokus på at få vores salgs- og serviceløsning implementeret og optimeret blandt vores kunder, så vi får vist markedet, at vi rent faktisk har et produkt, der har et enormt potentiale, ikke bare i Danmark, men også internationalt, siger Claus T. Hansen.

OmniCars blev noteret på den svenske børs, AktieTorget, i sommer. Det skete efter, at OmniCar i første halvår 2017 indgik aftale med blandt andet en af de største bilimportører i Norden, Bertel O. Steen A/S.

OmniCars softwareløsning SAM (service agreement manager) er et digitalt værktøj designet til automatisk håndtering af mersalg og serviceaftaler. SAM indeholder en række selvbetjeningsfunktioner, der hjælper forhandleren med at håndtere og sælge langt flere serviceaftaler end før.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.125