23948sdkhjf

Får fat i de unge rust-kunder

Generationsskifte hos Dinitrol Danmark, hvor Morten Geisler Schouboe afløser Bjarne Christensen som direktør.

RUSTBESKYTTELSE Et glidende generationsskifte hos Dinitrol Danmark - Corrpro A/S - i Brøndby har været undervejs i tre år, og nu gennemføres et væsentligt træk, idet 35-årige Morten Geisler Schouboe per 1. januar afløser 66-årige Bjarne Christensen, der har siddet i direktørstolen siden 1983.

Bjarne Christensen kom fra isenkræmmer branchen til Dinitrol, som dengang hed Dinol, i 1979 som salgschef og blev i 1983 direktør. I 1987 købte han firmaet og etablerede Corrpro (corrosion protection). Firmaet er dog primært kendt som Dinitrol Danmark.

Og skriftet fra isenkræmmer- til autobranchen har han bestemt ikke fortrudt.

- Der sker hele tiden noget i autobranchen, hvor bilen jo er omdrejningspunkt for det, vi beskæftiger os med, siger Bjarne Christensen, som efter 1. januar fortsætter som bestyrelsesformand, ligesom han rykker til et mindre kontor på Banemarksvej.

Her skal han blandt andet beskæftige sig med gode ideer, udvikling og et tættere samarbejde i en gruppe på 8-10 lande med Dinitrol-importører.

God kemi

Morten Geisler Schouboe kom til Dinitrol i 2013 som marketingansvarlig for at tage hul på den digitale omstilling. Han er i dag også medindehaver af firmaet, som tæller ni ansatte, heraf to teknikere og to sælgere. Bjarne Christensen forventer, at generationsskiftet kommer til at køre løbende de næste 6-7 år, indtil Morten Geisler Schouboe har overtaget alle aktier.

Morten Geisler Schouboe har en fortid som klargøringsmand hos KW Bruun, men har ellers arbejdet i golfbranchen, inden han kom til Dinitrol. Han er uddannet cand. merc. i økonomisk markedsføring.

- Der har altid været en god kemi mellem os to. Desuden er det power i Morten, som har samme alder, jeg havde, da jeg begyndte hos Dinitrol, siger Bjarne Christensen.

Morten Geisler Schouboe har de sidste to år brugt en del tid på at gøre landets 65 Dinitrol centre digitale - forstået på den måde, at næsten alle centre i dag giver kunderne mulighed for digital booking ad forskellige kanaler.

Kvalitet og tillid

Bjarne Christensen mener, at firmaet med Dinitrol har det stærkeste brand inden for rustbeskyttelse.

- Hele virksomheden drejer sig om kvalitet og om at give kunderne tillid, siger direktøren, der betegner Corrpro som en god og sund virksomhed.

Han vil dog ikke sætte tal på omsætningen, men oplyser, at der behandles 75.000 til 80.000 biler med Dinitrol hvert år i Danmark.

Aktuelt peger Bjarne Christensen dog på, at rustbeskyttelsesbranchen lider under stilstanden op til de nye registreringsafgifter.

- Vi har mistet en vis del af de nye biler, og der er gået lidt tid, førend denne del er kommet op i gear. Men ellers går det for os som det plejer med en lille opadgående tendens, siger han.

- Vores del af branchen betragter jeg som sikker på grund af klimaet, og fordi bilfabrikkerne fortsat vil bruge stål, tilføjer Bjarne Christensen.

- Det er vores fordel, at klimaet ligefrem bliver fugtigere. Vi har mange ældre kunder, men vi begynder også i stigende grad at få fat i det yngre publikum - blandt andet via Facebook og ved at fordele de rigtige historier om fordelene ved rustbeskyttelse, supplerer Morten Geisler Schouboe.



Generationsskiftet markeres med en reception hos Corrpro onsdag den 20. december kl. 13-16 på Banemarksvej 50C i Brøndby.

Dinitrol i 70 år

Dinol blev etableret i Sverige i 1947, og i 1965 oprettedes flere datterselskaber, blandt andet et i Danmark.

Dinitrol sælger i dag sine kemiprodukter og rudelim i 60 lande.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.109