23948sdkhjf

Bilbasen får ny topchef

Chefrokade hos eBay Danmark sender en dansker i spidsen for selskabets motoraktiviteter. Nikolaj Gjeding Larsen skal udvikle Bilbasen og Bilinfo i de kommende år.

DIREKTIONSGANGEN Landets største platform for handel med biler får nu en markant, dansk onlineprofil som chef. 40 årige Nikolaj Gjeding Larsen skifter fra DBA til Bilbasen og Bilinfo. Han overtager lederskabet fra engelske Abhishek Roy, der fortsætter som administrerende direktør for eBay Classifieds Scandinavia, og samtidig sætter sig i chefstolen på DBA. eBay Danmark foretager altså en rokade i topledelsen.

- DBA har udviklet sig massivt under Nikolaj Gjeding Larsens lederskab. Med baggrund i en dyb forståelse af forbrugernes behov, har DBA udviklet en række relevante serviceydelser, der samlet har gjort DBA til en meget stærk handelsplatform. Den tilgang vil Nikolaj overføre til Bilbasen, der fortsat har et stort udviklingspotentiale, siger Abhishek Roy om skiftet.

Firmaet og manden

Bilbasen har omkring 650.000 besøgende hver måned. Det er dermed den mest besøgte platform for bilhandlen, og samtidig det medie, der når ud til flest bilkøbere. I øjeblikket er der omkring 60.000 forhandler- og privatbiler til salg.

Bilinfo er det fortrukne annonceringsværktøj for mere end 2.000 danske bilforhandlere.

Nikolaj Gjeding Larsen er uddannet fra CBS, forskellige ledende roller hos DSB, fra 2011 ansat som marketingchef hos eBay Danmark, chef for DBA i 2013. Overtager lederskabet for Bilinfo og Bilbasen fra og med april 2018. 40 år gammel, bosat i Hellerup.

Kom til eBay i 2011 

Nikolaj Gjeding Larsen havde før sin eBay karriere en række ledende roller i DSB, og kom i 2011 til eBay som overordnet marketingchef. I 2013 blev han chef for DBA. I 2016 blev Nikolaj Larsen også ansvarlig for Ebays danske advertising afdeling, og nu er det altså Bilbasen og Bilinfo, der får glæde af Nikolaj Gjeding Larsens lederskab.

- Jeg har fokus på at tage udgangspunkt i brugernes behov, når Bilbasen skal udvikles i de kommende år. Vi har hver måned besøg af over 650.000 bilkøbere på den ene side, mens 95 procent af bilforhandlerne sætter deres biler til salg på Bilbasen, så vores rolle er at skabe den bedste kontakt mellem sælger og køber," siger Nikolaj Gjeding Larsen, der også vil have fokus på at udvikle flere tillægsydelser til bilkøberne.

- Der er en massiv forandring i gang på bilmarkedet, drevet af teknologi og nye forbrugerforventninger. Med vores position i markedet, vil vi være med til at drive den udvikling. Dét er en udfordring, som jeg finder yderst interessant, og vi er allerede nu i gang med at udvikle Bilbasen og Bilinfo i den forandringsproces, siger Nikolaj Gjeding Larsen.

Branchens behov
Mens Bilbasen er forbrugerorienteret, så har den anden afgørende del af eBay’s danske motordivision Bilinfo fokus på bilbranchens behov. Som annonceringssystem for mere end 2.000 bilforhandlere, så er Bilinfo udgangspunktet for deres annoncering på en række forskellige hjemmesider, og hér er der også et stort behov for innovation.

- Bilbranchen skal have endnu bedre værktøjer til at udvikle deres annoncering og de serviceydelser, der er koblet på. Vi vil udvikle Bilinfo, så branchen får endnu bedre data til rådighed, når de skal handle med biler, og samtidig skal deres samarbejdspartnere have mulighed for at tilbyde en række relevante serviceydelser via Bilinfo, siger Nikolaj Gjeding Larsen og fortsætter:

- Vi investerer i en ny version af Bilinfo, der som grundlæggende er mere agil og meget bedre at udvikle på end det gamle Bilinfo-system. Vores fokus er her, at Bilinfo-platformen hele tiden udvikler sig i tråd med bilbranchens behov," slutter Nikolaj Gjeding Larsen.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094