23948sdkhjf

Debat om dele: Pudsig markedsføring

Det er da en underlig idé at undsige sine egne reservedele, lyder det i en kommentar fra DAG-direktør til Fords nye kampagne mod brugte og uoriginale reservedele.

KARROSSERIDELE - Det er mig en smule ubegribeligt, at man undsiger sine egne produkter og direkte advarer forbrugerne imod dem. Brugte reservedele er OEM-dele; de er testet og kvalitetskontrolleret, og de er oplagte at bruge, når bilen skal føres tilbage til den stand, den var i, inden den blev skadet. Nu mener Ford så, at Fords egne dele ikke er gode nok. Det er da en pudsig markedsføringsstrategi.

Sådan lyder det fra direktør i Dansk Autogenbrug, Børge Madsen, der vender sig imod den danske Ford-importørs nye kampagne, hvorunder Ford-forhandlerne ifølge Motor-magasinet skal gøre kunderne opmærksom på det, hvis forsikringsselskaberne har foreskrevet brugte eller uoriginale reservedele.

- Kampagnen kaster et suspekt lys over alt andet end nye, originale reservedele og får forsikringsselskaberne til at fremstå som nogen, der lader hånt om liv og førlighed, fortsætter Børge Madsen.

Fælles retningslinjer

Han henviser til, at en samlet autobranche har stået bag en yderligere styrkelse af brugte deles kvalitet gennem udarbejdelsen af et sæt fælles retningslinjer for vurdering af brugte dele, og at der sjældent afgår tekniske dele fra autogenbrugernes lagre uden et certifikat, der først og fremmest er en kvalitetsattest.

- Jeg beklager desuden, at Ford tager SKAD’s test af et mindre antal alternative karrosseridele til indtægt for, at alt andet end nye dele ikke dur. Jeg gætter på, at det ikke er sådan, SKAD’s rapport skal læses, noterer Børge Madsen.

Fordomme af vejen

Han opfordrer til, at forsikringsselskab, branche og forbruger rydder fordommene af vejen og i stedet vurderer fra gang til gang, hvad der nu engang er mest hensigtsmæssigt at reparere den enkelte bil med - til gavn for både miljø og økonomi.

Kommenter artiklen (1)
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094