Stjerne-succes med nyt oplevelseskoncept
BILER Mercedes-Benz har siden juni stillet 20 spritnye A-Klasser kvit og frit til rådighed i pop-up-forretningen på hjørnet af Købmagergade og Klareboderne i Indre København.
Konceptet er døbt City Escapes og handler om, at byboere skal komme ud og opdage og bruge den fantastiske natur og de utallige kulturdestinationer, der ligger på Sjælland. Et koncept, københavnerne har taget til sig i sådan en grad, at Mercedes-Benz nu bestiller fem nye A-Klasser hjem for at kunne imødekomme efterspørgslen.
Genererer mersalg
- Allerede før kampagnestart i juni var der booket 500 ture til en af de mange City Escapes-destinationer. I dag er tallet over 1500, og vi har nu bestilt fem nye A-Klasser hjem for at kunne følge med den store efterspørgsel, siger David Engstrøm, chef for PR & kommunikation hos Mercedes-Benz Danmark, som fortsætter:
- Københavnerne er glade for konceptet, og vi oplever, at City Escapes i sidste ende genererer et mersalg. Den store interesse går heller ikke ubemærket hen hos Mercedes i Tyskland, så chancerne for, at vores danskudviklede koncept bliver udbredt til flere storbyer i verden er til stede, siger David Engstrøm.
Dansk idé
Ideen til City Escapes er dansk tænkt og bygger videre på de tanker om utraditionelle koncepter og samarbejder, som ligger bag Mercedes-Benz’ kulturelle platform, Prxjects, der er et tæt samarbejde med musikere og kunstnere om at udvikle, udgive og vise musik, kunst og kultur.
City Escapes Hvor: Købmagergade 42, 1150 København K Hvornår: 4. maj til 31. juli 2018 Åbningstid: Kl. 10-18 Hjemmeside: cityescapes.dk |