23948sdkhjf

Autobranchen i tal: Indkøbere er til ny teknologi

Der er stor forskel på, hvad forskellige faggrupper går op i, når de vælger bil, viser ugens analyse fra Voxmeter.

UGENS TAL Teknologien er et salgspunkt i mange nye biler og er konstant under udvikling. Den hurtige udvikling har gjort teknologier, der før var forbeholdt luksusbiler til allemandseje.

Voxmeter har set på, hvor stor betydning teknologien i biler har for folks næste bilkøb på baggrund af deres arbejdsområde.

Teknologien har meget stor betydning for medarbejdere i indkøb (32 %) - her mener omkring én ud af tre, at det har meget høj betydning. Et stykke efter har vi medarbejdere i Data/IT (24,2%), her er det omkring en ud af fire.

Faglærte medarbejdere inden for produktion ligger også i top med 20,7 %, mens de ufaglærte produktionsmedarbejdere ligger syv procentpoint bag med 13,7 %

I bund finder vi medarbejdere inden for transport/logistik samt HR-personale og jurister.

Om Ugens Tal

Motor-magasinet vil i samarbejde med Voxmeter hver uge dykke ned i bilejernes vurderinger og oplevelser, om skiftende forhold der berører den danske autobranche. Det sker på baggrund af Voxmeters store database ”CEM Cars Intelligence”, der siden 2016, hvert år, udbygges med 68.000 nye interviews.

Databasen indeholder fakta om kundernes rejse igennem markedsføring, salg, finansiering, service, eftermarked til genkøb. Samt prioriteringer indenfor bilmærke, ekstraudstyr, bilstørrelse, brændstof og serviceaftaler. Databasen kvalificerer ligeledes ”plukkemodne leads” og identificerer ”point of failure”. Alt sammen med mulighed for benchmarking og markedsprognoser.

For mere information, kontakt Voxmeter på 70 20 23 24.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.096