23948sdkhjf

På værkstedet: Hvad kan Serviceplatformen?

Online booking sker gennem FTZ’s Serviceplatform. Men hvad er det for en størrelse?

BOOKING Serviceplatform er for værkføreren og mekanikeren, der tilbyder at booke online på sin hjemmeside og direkte ned i værkstedets kalender. Systemet holder aldrig fri, og derfor kan værkstedskunderne booke tid online, både når værkstedet har lukket om aftenen og indtil næste morgen, men også i weekender og når ferietiden rammer.

Men hvilke andre ting skal man være opmærksom på, når snakken falder på systemet?

Hvem bestemmer i Serviceplatform?
Det kan godt være, at FTZ leverer software og systemer, der støtter op om forretningen, men det er den enkelte værkstedsejer, der bestemmer over sin virksomhed, lover FTZ. Derfor er det også værksteder selv, der sætter åbningstider, priser, timeslots, hvilke services der bliver udbudt på netop hjemmesiden.

En succeformel
Selv om det er ifølge autogrossisten er ganske nemt at sætte Serviceplatform op, er der stadig noget, man selv kan gøre, for at Serviceplatform og online booking bliver til en ægte succes for bilhuset og værkstedet. Ifølge FTZ skal man sørge for at værkstedskunder får at vide, at man nu kan tilbyde online booking via sin egen hjemmeside.

Rådet er her, at man kan gøre ved at fortælle det på sin telefonsvarer, både når kunden "venter" og uden for åbningstid/ferie. Man kan sætte en plakat op i sit kundeområde med, at man nu har online booking, samt få det på sine kunders faktura. Dette er blot nogle få eksempler blandt mange.

FTZ+ Planner
FTZ+ Kundestyrring har som noget helt nyt udviklet en udgave af FTZ+ kundestyringen, som autogrossisten kalder FTZ+ Planner. FTZ+ Planner er specielt beregnet til Serviceplatform og til dem, der ikke benytter FTZ+ kundestyring til fakturering. Her får værkstedet mulighed for at modtage online bookinger direkte ned i en digital kalender. Samtidig ligger medarbejdere og kundebiler også i dette system og kan håndteres herfra.

Flere nyheder
Som noget helt nyt er det nu muligt at opsætte egne ydelser og services. FTZ har lyttet til nogle af deres mange kunder, og man har nu som noget helt nyt udvidet systemet, så man selv kan udarbejde egne ydelser og services.

Facebook spiller for mange også en stor rolle i værkstedets markedsføring i forhold til værkstedets kunder. Derfor har FTZ arbejdet på at forbedre denne funktion i Serviceplatform. Facebook har fået nye og forbedrede funktioner, der skal gøre det lettere at lægge reklamer op og linke direkte til online booking for dit værksted.

Hidtil har Serviceplatform været forbeholdt konceptkæder, der nu har fået deres forspring. Derfor bliver systemet tilgængeligt for alle værksteder, der handler med FTZ. Det betyder, at interesserede værksteder kan give deres kunder mulighed for at booke ledig tid på værkstedet 24 timer i døgnet, syv dage om ugen og 365 dage om året.

Som noget helt nyt, forærer vi også jeres værksted muligheden for at benytte FTZ+ Planner helt uden beregning i hele 2019. Det eneste det kræver, er, at man tilmelder sig Serviceplatform.

Stand C-6020

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.141