Mobile showrooms hitter hos kunderne
ARBEJDSTØJ Det kan som virksomhed med værkstedsdrift være sin sag at forlade arbejdspladsen i flere timer for at kigge på nyt arbejdstøj. Det har man hos Mascot, der sælger arbejdstøj, sikkerhedssko og sikkerhedsbeklædning, taget konsekvensen af. Her benytter man sig af mobile showrooms - udstillingsbiler - der kører direkte ud til kunden og præsenterer et udvalg af sortimentet.
- Der er både tid at spare og effektivitet at hente, når kunden har mulighed for at se på arbejdstøj på egen adresse. Selv om meget i dag kan bestilles online, har det stor betydning, at man har mulighed for at røre ved og prøve det arbejdstøj, man skal have på mange timer i løbet af en dag, siger Martin Svejstrup, teamleder for Mascot mobile showrooms i Danmark.
Udstillingsbiler i vækst
Hos Mascot har man gjort meget ud at skabe udstillingsbiler, der på bedst mulig vis kaster glans over kollektionerne. Bilerne er forsynet med både oliefyr, markiser, led-belysning, 230volt omformere og tag-aircondition, og tøjet hænger på bøjler, ligesom arbejdsskoene er placeret på skoreoler, der gør præsentationen så elegant som muligt.
- Det er bestemt ikke ligegyldigt, hvordan udstillingsbilerne tager sig ud, og derfor har vi også tænkt meget over, hvordan vi kan lave et mobilt showroom, der rent æstetisk understøtter kvaliteten af det tøj, vi sælger, siger Martin Svejstrup.
At der er kommet øget fokus på de muligheder, som udstillingsbilerne giver, mærker man også hos den kendte autobranche-leverandør Dometic Waeco, der blandt andet har forsynet Mascots biler med markiser, 230 volt omformere og tag-aircondition.
- Udstillingsbiler og mobile kontorer er i vækst, og samtidig kan vi se, at der virkelig bliver tænkt over, hvad der puttes ind i bilerne, så miljøet i bilerne er på bedst mulig vis, siger Martin Lykkegaard Tolstrup, key account manager hos Dometic Waeco i Fredericia