23948sdkhjf

Hvorfor kan politiets biler ikke bremse?

LEDER Så har vi endnu en gang ballade om politibilers bremser. For ikke at udnævne forkerte skurke kalder den samlede sag på flere nuancer i debatten, appellerer chefredaktør Flemming Haslund.

LEDER NU HAR VI balladen igen - om politiets biler kan bremse. Emnet har været oppe før, kan Politi-Mondeoer bremse blev debatteret for år tilbage.

OG NU IGEN: Problemer med bremserne på politiets biler. Denne gang handler det mest om reparation af bremserne og et navngivet frit værksted fremhæves som skurken.

DEN SAMLEDE PROBLEMATIK kalder på nuancer. En nuanceret fremstilling af sagen og en nuanceret debat, please.

HELT KORT ER sagen denne: Det frie værksted AutoCenter København har vundet opgaven af servicere biler for Vestegnens Politikreds; blandt andet at servicere bremser. Imidlertid oplever Politiet bremseproblemer, bremserne undersøges derfor af forskellige og det ender med, at de to parter, AutoCenter København og Vestegnens Politikreds går fra hinanden.

Artiklen Politiet har bremseproblemer i hele landet

MEN UDEN NUANCER kan sagen pludseligt fremstå som om det hele er AutoCenterets skyld - og af DR’s dækning af sagen kunne det endda konkluderes, at problemet ligger hos det frie værksted og underforstået, at mærkeværksteder derfor er et bedre valg.

UDEN NUANCER KUNNE sagen også fremstå, som om det er Volkswagen, der producerer biler med utilstrækkelige bremser. Så nå medeer og andre springer nuancerne over, kan det hele komme til at fremstå sort/hvidt.

I DAGENS UDGAVE af Motor-magasinet tager vi et spadestik dybere og konstaterer, at det ikke nødvendigvis er så enkelt, at det hele er AutoCenter skyld. Og at det i hvert fald ikke er så enkelt at de frie værksteder er et dårligt valg - og videre, at det ikke er så enkelt, at man som almindelig bilist skal fravælge et frit værksted.

Gas geben!

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.109