23948sdkhjf

Storsponsor: Kun én kongeklasse, tak

To af de firmaer, der anvender motorsport aktivt i branding og markedsføring er grossisterne au2parts og FTZ. Hør hvad de to firmaers topchefer, Niels K. Skak og Jens N. Andersen, siger om én eller flere klasser.

SPONSORATER Et af de firmaer, der inddrager motorsport som en aktiv del af markedsføring og branding, er autogrossisten au2part. Firmaets direktør Niels Skak udtaler:

- Motorsporten fylder meget i vores branche, og i dag er de folkelige byløb Classic Race Aarhus og Copenhagen Grand Prix vigtige for os, idet vi i de weekender byder knap 10.000 gæster ind på vores VIP-områder. De to byløb er i det hele taget Danmarks største motorsports-attraktioner tilskuermæssigt, da de rammer bredt - ikke kun de motorsportsinteresserede, men hele familien. Derfor er det også vigtigt, at de løb, der køres, giver en blanding af fart, spænding og god stemning.

- Vi har derfor i au2parts valgt at sponsorere flere kørere i disse løb. Set med vores øjne ville det være bedst med en "kongeklasse" og ikke som nu med to konkurrerende klasser. Vi har i den forbindelse valgt at satse på Super GT-klassen, frem for DTC’ erne, da vi mener Super GT-biler passer bedst til bybanerne, og giver den største oplevelse.

- Vi er naturligvis også med i andre typer af motorsport, specielt rally, da vi ser, at mange af vores gode kunder har det som interesse, og det også her giver synlighed.

Vi har i mange år også været med på "Metal rally", som specielt henvender sig til de unge. Metal Rally tager ud på de tekniske skoler, og der vækker interesse for autobranchen, og vi håber, det kan medvirke til at tiltrække flere unge mennesker til branchen.

- Desværre er al motorsport dyrt, og udøves derfor nok mest af personer med tilknytning til branchen, derfor er vi også med, siger Niels K. Skak.

En anden af de helt store sponsorer i dansk motorsport er FTZ - ikke mindst fylder de to, grossister meget, når der er byløb i Aarhus og København; begge grossister inviterer adskillige tusinde gæster til besøg i deres VIP-områder. Så skal der snakkes, hygges og ses ræs. Men hvilken klasse?

Publikum i fokus

FTZ’s Jens Nordestgaard Andersen, vicedirektør og motorsportsansvarlige siger:

- Vi følger ikke med i konflikter/spekulationer omkring kongeklasser, men krydser blot fingre for, at motorsporten finder ud af at have tilskuerne i fokus. Dét er det afgørende for os.

Artiklen er en del af temaet MOTORSPORTEN 2019.

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.14