23948sdkhjf

Er Kevin på vej til overhalingsforbud

Teamchef Günther Steiner er på vej til at miste tålmodigheden med sine to kørere, fremgår det af hans seneste kommentar til endnu et sammenstød mellem Kevin og Grosjean.

FORMEL 1 Der er mere kaos efter det tyske Formel 1 grandprix på Hockenheim i weekenden. Og ikke bare kaos, fordi Kevin Magnussen og teamkammerat Grosjean igen-igen kørte ind i hinanden. Der er kaos, fordi de to Alfa Romeo-kørere Räikkönen og Giovinazzi er blævet idømt 30 sekunders tidsstraf efter kørsel bag safetycar. Med plus 30 sekunder til de to kørere vil Grosjean og Kevin rykke op fra en placering som nummer ni og ti til otte og ni.

Men nu har Alfa Romeo anket afgørelsen. Det siger teamchef Alfas Frederic Vasseur i en pressemeddelelse.

- Vi respekterer FIA's regler og dommernes arbejde, men vi vil appellere denne beslutning, da vi mener at have argumenterne og beviserne til at få den omstødt.  

Magnussen risikerer dog at miste tre af pointene, hvis Alfa Romeo får medhold i sin klage.

Men om Kevin ender som nummer otte eller nummer ti er måske ikke det største issue for danskeren. I hvert fald siger Kevins teamchef Günther Steiner nu

- Jeg var som sikker alle andre overrasket over, hvad det skete på Silverstone (Kevin og Grosjean kørte sammen, red.) og nu gør det det igen. Jeg mener, jeg talte ikke med dem efter løbet – det gav ingen mening.

- Men det vil jeg gøre før næste løb i Budapest og lægge klare regler for hvad de skal og ikke skal. Hvis de ikke forstår, hvad jeg mener, forklarer jeg dem det løb for løb og omgang for omgang. Jeg tror, det er det, der vil ske.

Det siger Steiner til mediet formula1.com. Og han siger ikke, om han tvinger danskeren eller franskmanden til at holde sig bagest.

”Det var Grosjean” – ”No comments”

Men hvem havde skylden for sammenstødet i det tyske grandprix. Kevin har allerede sagt, ”det var Grosjean,” mens franskmandens korte svar er: ”No comments.”

Men det har Jason Watt, tidligere topkører og kommentator på eb.dk. Watt siger:

- Ingen af de to, kan frikendes fordi: 1) Grosjean drejer rigtigt nok ind i Magnussen,men det gør han, fordi Mag kører for langt forbi apex. 2) Magnussen er blevet indhentet med over et sekund pr. omgang af Grosjean de sidste fire-fem omgange, og Kevin ved, at han kører i en bil, som ikke er lige så hurtig som Grosjeans. Så det var måske i teamets ånd bare at lade ham overhale og så sluge den kamel.

Siger altså Jason Watt på eb.dk.

Kommenter artiklen (1)
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.157