23948sdkhjf

SmartVan får internationalt gennembrud

Efter succes i Danmark får den nordjyske specialist i udstyr til varevogne nu sit internationale gennembrud med indgåelse af partnerskab med svenske KG Knutsson (KGK). Aftalen giver SmartVan øjeblikkelig adgang til KGK’s netværk.

VAREBILER Den nordjyske specialist i udstyr til varevogne, SmartVan har siden konceptets opstart i 2015 fokuseret udelukkende på netop varebilen, hvilket har vist sin styrke på det danske marked. Succesen i Danmark har overbevist svenske KGK om styrken i SmartVan-konceptet, hvorfor de to parter nu indgår et samarbejde i Sverige, Norge, Finland og Baltikum, hvor man kobler det bedste fra hver udbyder sammen til en bred pakkeløsning, oplyser selskabet i en pressemeddelelse.

Således er det fremover SmartVan-konceptet, der vil være i front ved KGK’s satsning på varebilsudstyr i Norden og Baltikum.

SmartVan er grundlagt af adm. direktør Mikael Jensen og delvist ejet af Lauritzen Fonden, der blandt andet har store ejerandele i DFDS.

På vegne af ejerkredsen udtaler Mikael Jensen:

- Vi er stolte af, at KGK ser potentialet i at udvide SmartVan-konceptet og tager aftalen som et klap på skulderen. Aftalens indgåelse er afslutningen på et intenst forløb, som nu altså bærer frugt.

Artiklen fortsætter under faktaboksen

SmartVan - Tre fakta

1) SmartVan har Danmarks bredeste sortiment inden for professionelt udstyr til varevognen.

2) Sortimentet består af internationale produktbrands og egenproduktion.

3) Firmaet er også kendt for forsikringsanbefalede løsninger til tyverisikring af varevognen.

SmartVans bestyrelsesformand Jens Sørensen, som er kendt fra autobranchen og tidligere topchef hos Hella og FTZ, tilføjer:

- Jeg tror, enhver udtaler udpræget respekt om KGK’s unikke virksomhed, som jeg har været tæt på gennem mange år med stærke og markante fælles resultater.

Bredt nordisk salgsnet

Milliardvirksomheden KGK med hjemmebase i Stockholm i Sverige ser også frem til samarbejdet.

- KGK ser samarbejdet med SmartVan som et naturligt trin i vores konstante arbejde med at skabe relationer, der giver fordele for alle parter. Vi får adgang til et spændende, succesrigt koncept og kan til gengæld tilbyde SmartVan adgang til et bredt nordisk salgsnet, udtaler Lars Frank, vice VD.

Begge selskaber forventer markedslancering i eftersommeren 2019.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.099