23948sdkhjf

AD Danmark lukker afdeling i Tarm

Strukturændring skal styrke AD Danmark A/S, oplyser autogrossisten, som samler sig i Varde, Esbjerg og Ringkøbing.

AUTOGROSSIST Autobranchen er under hastig forandring, hvilket kræver skræddersyede, effektive og serviceorienterede løsninger, der sikrer AD Danmarks kunder øget indtjening i en branche, der ændres dag for dag. God kvalitet, gode priser og dedikeret service går aldrig af mode, og for at sikre den fremtidig vækst hos AD Danmark og for selskabets kunder, samles de vestjyske kompetencer i Varde, Esbjerg og Ringkøbing.

Det oplyser AD Danmark i en pressemeddelelse.

Ifølge Motor-magasinets oplysninger har AD Danmark således lukket afdelingen i Tarm.

Stor Ringkøbing afdeling

"Travlheden i autobranchen er intakt, og det går stærkt på markederne, hvor også autoparken udskiftes hyppigere end tidligere samtidig med, at eftermarkedet gennemgår en intensiv transformation, hvor flere slutkunder køber serviceløsninger, der giver økonomisk ro i maven, når man først har købt bil. Værkstederne skal for at matche denne realitet have produkter, rådgivning og service i top. Derfor styrker AD Danmark sit vestjyske setup, når dedikation, knowhow og erfaring mellem to afdelinger slås sammen til en stor Ringkøbing-afdeling på en ny lokation, der matcher det ambitiøse projekt ud fra en klar målsætning: Branchens bedste priser, sikker levering og sublim service", lyder det videre i pressemeddelelsen.

Ifølge Motor-magasinets oplysninger er den nye afdeling i Ringkøbing placeret på Skodsmosevej 13.

Vigtig digitalisering

- Vi ønsker at styrke vores kunders position i fremtidens autobranche, hvor også digitaliseringen spiller en større rolle end hidtil. Med et stærkt onlinekatalog og mine passionerede kolleger vil vi kunne give vores kunder et højere serviceniveau, en ny distributionsform fra vores mange lagre, korttidslevering, hvor man vil opleve, at varerne er "all green", og med stor leveringssikkerhed til vores kunder, udtaler afdelingsleder René Cramon fra Varde.

Tyske priser

Der er også stor tilfredshed hos AD Danmarks A/S’ chef, Michael Ullerup, da han ser ændringerne, som noget, der kan og vil styrke bundlinjen hos værkstederne.

- Varens tilgængelighed, effektiv distribution og lave omkostninger skal bidrage med gunstige betingelser og øget indtjening hos vores kunder. Vi ønsker kort sagt at hjælpe vores kunder og sikre værkstedernes overlevelse i den tid, autobranchen kan forvente de kommende år - og hvorfor skal vores kunder ikke også have mulighed for at tilbyde tyske værkstedspriser, siger Michael Ullerup.

Ifølge Motor-magasinets oplysninger har selskabets ændringer i det vestjyske medført fyringer. Hertil siger Michael Ullerup:

- Jeg har ikke et tal i forhold til nedskæringer, men det er begrænset, da vi også har ansat nye til funktioner, der skal have fokus på udviklingen fremadrettet, siger han.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078