Interdan fyrer op under Opels varebiler
BILSALG En delvist ny Opel-forhandlerkæde skal præstere bedre, så salget af en helt ny serie af varebiler kommer tilbage på de tidligere 5,5 pct. markedsandel mod nu 3,24 procent.
PSA Peugeot/Citroën-koncernen er - efter at den købte Opel af General Motors - godt i gang med at transformere Opels biler, så de bliver baseret på PSA’s produkter.
Derfor kan danske Opel-forhandlerne fra i år lancere helt nye varebiler herhjemme. Navnene er de samme som før, men flere af bilerne er ændret; nogle er endda helt nye. skriver Bilmagasinet.
Markedsandel skal vokse
Det gælder den mindste Opel Combo, der dybest set er helt samme bil som Peugeot Partner og Citroën Berlingo. Den største Opel-varevogn, Movano som denhedder, bygges fortsat af Renault som søstermodel til Renault Master.
Herhjemme har Interdan, der jo importerer Citroën og Peugeot samt DS og Mitsu-bishi, fået opgaven fra PSA også at stå for Opel-salget. Alle tidligere forhandlere blev opsagt, og en ny organisation er etableret - dog også med nogle af de tidligere Opel-forhandlere.
Men forhandlerne skal kridte støvlerne, for Interdan ønsker, at den tidligere markedsandel på 5,5 procent for Opel-varebiler skal tilbage - mod 3,24 procent i dag.