23948sdkhjf

Forbrugerne husker bedst Citroën og Audi

Reklamerne er med til at danskere lægger mærke til et bestemt bilmærke, viser ugens analyse fra Voxmeter.

UGENS TAL Reklamer florerer på alle platforme, og vi udsættes alle for reklamer flere gange om dagen - men hvilke bilreklamer og -omtale husker danskerne bedst at have set?

Netop dét kan data trukket fra Voxmeters CEM Cars Intelligence hjælpe med at svare på.

Voxmeter har i denne uge undersøgt udviklingen af, hvilke bilmærker flest danskerne husker at have set eller hørt reklamer og omtale om. I toppen ligger nogle af de mest populære bilmærker herhjemme, nemlig; Citroën, Audi, VW, Peugeot og Opel. Citroën og Audi har de sidste to år været på hhv. 1. og 2. pladsen over bedst huskede brands. I bunden ligger bilmærker som Subaru, Chrysler, Saab og Smart.

Når man ser nærmere på hvilken type reklamer eller omtale for Citroën og Audi, som danskerne husker at have set, viser det sig, at det i langt højere grad er reklamer (Citroën 75,8 % og Audi 68,2, %), end det er nyhedsartikler eller omtale på sociale medier. Samtidig ses det dog, at flere danskere husker at have set Audi omtalt i nyhedsartikler og på sociale medier, sammenlignet med Citroën.

Citroen har også sommeren igennem satset massivt på markedsføringsfronten - bl.a. med YouTube-kanalen Citroën reder touren, med Jørgen Leth.

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.109