23948sdkhjf

UGENS LEDER ... om bilabonnementer

Selvfølgelig vil Semler og Interdan sælge biler via deres bilabonnementer - men der er meget mere i det. Ugens Leder er en analyse med en vigtig pointe for de frie værksteder.

LEDER

SALG VIA ET bilabonnement. Det er et af de helt varme buzzwords i øjeblikket - bilabonnement. De to rigtigt store bilimportører, Semler og Interdan, har det begge: Semler siger Dribe, Interdan Bilabonnement. Men dybest set er begge dele jo en mere avanceret form for leasing, hvor man kan skifte bil hurtigt.

I FØRSTE OMGANG handler bilabonnementer jo om at få flere biler ud af køre - ja, det kan måske endda lykkes at få fat i nogle nye bilkøbere. Men er der rent faktisk så meget gang i Dribe og Bilabonnement, som man skulle tro, når man lytter til planerne?

MÅSKE, MÅSKE IKKE. I hvert fald er begge de adm. direktører for de to selskaber tilbageholdende med konkrete salgs- og regnskabstal i dobbeltinterviewet inde i avisen.

MEN ABONNEMENTSSALG FRA de store importører har jo et sigte mere end "bare" det rå salg - nemlig at fastholde kunderne. For på et abonnement gør kørerne sig jo ingen tanker om service og reparation - det tager andre sig af.

MED ANDRE ORD: Abonnement-ordningerne er også med til at fastholde bilisterne i fødekæden: Først import og salg - dernæst de første service og senere måske reparationer.

MEN JAGTEN PÅ at holde kunden i egen butik stopper ikke her. Et af ugens største ryk på direktionsgangene var, da FTZ’s tidligere vicedirektør Jens N. Andersen flyttede fra den største grossist til Semler Mobility - jeg kunne fristes til at sige, at han flyttede over til bilimportørernes svar på FTZ.

ANYWAY - SEMLERS ABSOLUTTE topdirektør, Ulrik Drejsig, forklarer, at Jens Andersen skal være med til at styrke Semlers position på det autoriserede eftermarked.

Gas geben!

Flemming Haslund

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.11