23948sdkhjf

UGENS LEDER ... om bilabonnementer

Selvfølgelig vil Semler og Interdan sælge biler via deres bilabonnementer - men der er meget mere i det. Ugens Leder er en analyse med en vigtig pointe for de frie værksteder.

LEDER

SALG VIA ET bilabonnement. Det er et af de helt varme buzzwords i øjeblikket - bilabonnement. De to rigtigt store bilimportører, Semler og Interdan, har det begge: Semler siger Dribe, Interdan Bilabonnement. Men dybest set er begge dele jo en mere avanceret form for leasing, hvor man kan skifte bil hurtigt.

I FØRSTE OMGANG handler bilabonnementer jo om at få flere biler ud af køre - ja, det kan måske endda lykkes at få fat i nogle nye bilkøbere. Men er der rent faktisk så meget gang i Dribe og Bilabonnement, som man skulle tro, når man lytter til planerne?

MÅSKE, MÅSKE IKKE. I hvert fald er begge de adm. direktører for de to selskaber tilbageholdende med konkrete salgs- og regnskabstal i dobbeltinterviewet inde i avisen.

MEN ABONNEMENTSSALG FRA de store importører har jo et sigte mere end "bare" det rå salg - nemlig at fastholde kunderne. For på et abonnement gør kørerne sig jo ingen tanker om service og reparation - det tager andre sig af.

MED ANDRE ORD: Abonnement-ordningerne er også med til at fastholde bilisterne i fødekæden: Først import og salg - dernæst de første service og senere måske reparationer.

MEN JAGTEN PÅ at holde kunden i egen butik stopper ikke her. Et af ugens største ryk på direktionsgangene var, da FTZ’s tidligere vicedirektør Jens N. Andersen flyttede fra den største grossist til Semler Mobility - jeg kunne fristes til at sige, at han flyttede over til bilimportørernes svar på FTZ.

ANYWAY - SEMLERS ABSOLUTTE topdirektør, Ulrik Drejsig, forklarer, at Jens Andersen skal være med til at styrke Semlers position på det autoriserede eftermarked.

Gas geben!

Flemming Haslund

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.11