23948sdkhjf

UGENS LEDER ...om de frie værksteders tilbagegang

Måske er der mange ude på de frie værksteder, der ikke har opdaget det endnu. Men det ændrer ikke på, at det er nu, altså nu, det er nødvendigt at lægge en plan for at få flere kunder i butikken, siger Motor-magasinets chefredaktør.

LEDER NÅE JA, DET hele går jo som det skal. Vi på vores værksted kan da ikke mærke, at det går tilbage.

DETTE KAN MEGET vel være den måske forståelig reaktion hos mange af de frie værksteder på analysen, der viser, at netop de frie værksteder taber markedsandele til mærkeværkstederne. "Vi har da rigeligt at rive i..."

FORKLARINGEN PÅ AT listen over kommende kunder på mange værksteder er fyldt op, kan være, at der jo fortsat sælges mange biler, og at der så at sige bliver en større kage at dele - og derfor i hvert fald her og nu totalt set er flere biler at servicere.

MEN DET ÆNDRER ikke et øjeblik på, at de frie værksteder må indstille sig på, at der altså skal handles nu. Først og fremmest kan bilsalget falde - den grønne omstilling, med et folkeligt krav om lavere CO2-udslip, kan pludseligt lægge en dæmper på det samlede bilsalg og på mange menneskers holdning til at køre bil.

DERNÆST ER ELBILERNE på vej. Al erfaring tyder på, at den grønne type bil har brug for mindre servicering.

OG DERTIL KOMMER så, at økonomer, danske såvel som internationale, begynder at advare: Måske er de fede tider ved at være forbi.

SÅ ALT I alt; hvis jeg stod i spidsen for et frit værksted, ville jeg lægge en plan lige nu, for hvordan jeg på mit værksted får flere kunder i butikken. Og jeg ville starte med at sikre mig, at jeg, her på mit værksted, bliver byens bedste til at få kunder til at forstå, at en serviceaftale lige så godt kan indgås med mig som med et mærkeværksted.

OG HVIS JEG sad på et mærkeværksted, ville jeg forberede mig på større modstand.

Gas geben!

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.095