Ajour med nyhederne - om f.eks. Volvo, Audi og eBay
Fire nyheder i en fart: Åbent seminar om kunderelationer // Kør i elbil på Nürburgring // Volvo klar med klimaplan // Audi tester brændstof baseret på affald
Åbent seminar om kunderelationer
UDDANNELSE
Kør i elbil på Nürburgring
TAXI-RACE Jaguar tilbyder en helt ny mulighed for en nervepirrende, men sikker oplevelse på den ikoniske Nürburgring. Som den første bilfabrikant i verden tilbyder Jaguar sine kunder en helt elektrisk raceoplevelse i den såkaldte eTAXI - en lynhurtig Jaguar I-PACE, der med en professionel kører bag rattet tager den hurtigste vej rundt på banen med passagererne. At introducere I-PACE som taxa er ikke noget nyt, men at man kan tage en tur på Nürburgring er seneste skridt i at sikre, at endnu flere ved selvsyn kan opleve hvorfor Jaguar I-PACE er kåret til Årets Bil i både Tyskland, Norge, Europa og sågar i hele verden. Den elektriske I-PACE sprinter fra 0-100 km/t på 4.8 sek. og med 4x4 og lavt tyngdepunkt er det også en sand racerbil, der kan håndterer alle forhold på banen. Har man fået lyst til at prøve, kan man frem til slutningen af november stige ombord og for 149 Euro få en nervepirrende oplevelse.
Volvo klar med klimaplan
KILMA
Audi tester brændstof baseret på affald
MILJØ Ved DTM-finalen på Hockenheim i starten af oktober kørte de to Audi RS 5 DTM-taxier for første gang på en ny type brændstof, der forbedrer CO2-balancen med 30 procent. Ulrich Baretzky, Head of Engine Development hos Audi Motorsport udtaler, at Audi har sat sig målet at opnå en reduktion på omkring 30 procent af bilers CO2-emissioner inden 2025. Det mere klimavenlige, højt performende brændstof, udviklet af Aral, som Audi brugte som en del af pilottesten ved DTM-finalen, har en sammensætning, hvor 50 procent består af vedvarende komponenter i høj kvalitet udledt af affaldsmaterialer. Brændstoffet har et CO2-reduktionspotentiale på mere end 30 procent i forhold til benzin udelukkende baseret på mineralolie. Og på trods af brændstoffets egenskaber, opfylder det kvalitetskravene til det brændstof (Aral Ultimate 102), der har været krav om at bruge i DTM siden 2005.