23948sdkhjf

Disse mærker har de mest loyale kunder

Tæt topstrid om de mest mærkeloyale kunder, viser ugens analyse fra Voxmeter

UGENS TAL Nok er det vigtigt for virksomheder at tiltrække nye kunder, men det er mindst lige så vigtigt at fastholde de kunder, man allerede har. Og her er der tydelig forskel på, hvor succesfulde de forskellige bilmærker er!

Det har Voxmeter i denne uge undersøgt nærmere med data fra CEM Cars Intelligence.

Voxmeter har først spurgt de danske bilejere, hvilket mærke deres primære private bil er, og derefter, hvilke tre bilmærker, de overvejer at købe, når bilen skal skiftes ud. Ved begge spørgsmål er der set på data fra Voxmeters stående internetpanel.

Hvor de fem bilmærker, der klarer sig bedst, alle præsterer at holde fire ud af fem af deres kunder loyale, er der meget store forskelle i bunden. Blandt de fem bilmærker, der har de mindst loyale kunder, er der kæmpestore forskelle. Imens Renault kan regne med mere end tre ud af fire kunder, præsterer Chevrolet kun at holde lidt mere end hver fjerde kunde loyal. Det skyldes angiveligt, at mærket ikke længere forhandels i Danmark.

En af årsagerne de store forskelle er de oplevelser, kunderne har ved forhandlere og værksteder. Eksempelvis har 41 pct. af Porsches kunder haft en negativ oplevelse, imens det kun gælder 6 pct. af Toyotas kunder.

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.109