Grafik opdateret, da den oprindelige indeholdt et par fejl vedr. Semlers forhandlere. red.
RUNDSPØRGE Motor-magasinet har kontaktet samtlige danske bilimportører dog med undtagelse af de i denne sammenhæng små mærker med blot én eller måske to forhandlere.
Alle importører med to undtagelser har svaret og ønsket at være med i denne oversigt....
Status: Forhandler-kontrakter ved årsskiftet 2019-2020
Hvilke importører har flest forhandlere, hvor mange nye aftaler er der indgået - og hvor mange forhandlere har ikke fået en ny kontakt? Motor-magasinet har kortlagt status for situationen mellem importører og forhandlere. (klik på grafikken for at se den i større format)
BMW og Mini ønsker ikke at give andre oplysninger end antallet af forhandlere. Citroën, DS og Peugoet (Interdan) samt de fire mærker i Semler-gruppen (Audi, Seat, Skoda of Volkswagen) ønsker ikke at oplyse hvor mange kontrakter, der er forhandlet ved dette årsskifte. Mercedes og Mazda er blandt de firmaer, der ikke ønsker at gætte på udviklingen i antallet af forhandlere – ”fem år er lang tid” er det typiske svar. Alfa Romeo og Fiat samt Jeep (FCA) ønskede slet ikke at deltage i undersøgelsen.Forkortelsen i.o betyder ikke oplyst.
Vil du have det hele med?
Prøv 30 dage for 0 kr.
Ingen binding eller kortoplysninger påkrævet.
Prøv nu
Køb et abonnement
Udforsk vores abonnementer, og vælg den løsning, der matcher dine behov.
Vælg dit abonnement