Værksteder hitter på Facebook
Autogrossisten au2parts melder om stor succes med at styre værkstedernes Facebook-sider. I dag er der tæt ved 120 au2parts-værksteder på Facebook-løsningen.
SoMe "Hvad koster et hjulskifte?", "Har I tid til at lave service på min bil i morgen?" "Har I åbent pga. Corona?", spørgsmålene er mange, når der kommenteres på Facebook eller beskeder sendes via Messenger.
- Tilbage i 2017 introducerede vi en pakkeløsning til værkstederne, så de nemt og effektivt kan være til stede på Facebook. Det er et medie, der bliver benyttet meget af især personer på 40+, så derfor bør vores medlemmer også være repræsenteret der. Men vi ved også, det ikke er nemt at nå det hele på travle arbejdsdage, derfor synes vi, det var nærliggende at bruge de kompetencer, vi har på området til at hjælpe værkstederne, siger marketingchef hos au2parts og de tilhørende koncepter, Sanne Fredsøe. Hun fortsætter:
- Derfor tilbød vi et produkt, som vores værkstedskæder AutoPartner, Teknicar og No-Name kan tilmelde sig. Her laver vi opslag for værkstedet omkring, hvad der er relevant at vide for bilejeren. Derudover laver vi forskellige konkurrencer for det enkelte værksted i løbet af året, konkrete tilbud, hvis værkstedet ønsker det og meget andet. Vores kendskab til branchen gør, at vi kender de forskellige sæsoner, er opmærksom på nye regler og love og i det hele taget er godt klædt på
I dag er der tæt ved 120 værksteder på Facebook-løsningen, og der har været en stor tilgang siden marts. I de første uger af nedlukningen af Danmark, lavede hovedkontoret 20 % flere annoncer om ugen på Facebook pakkerne, så værkstederne kunne formidle til sine kunder, at værkstedet fortsat var åbent og alle regler vedr. COVID-19 blev overholdt.
Fokus på digitalisering
I det hele taget hr flere værksteder fået øjnene op for digitaliseringens muligheder. Kædechef René Lang udtaler:
- Der er ingen tvivl om, at Corona-krisen sætter krav til værkstedernes digitale tilbud. Her vinder de værksteder, der har brugt ressourcer på at være med helt fremme, når det gælder systemer til at komme i kontakt med kunderne. Vi ser en stigning med over 80 % på vores au2booking løsning. Tilbyder man ikke at kunderne kan bestille tid online, så er det ved at være tid til at komme op på hesten, for ellers bestiller kunden tid, det sted, hvor det er muligt, at booke en aftale fra hjemmets trygge rammer. Som nævnt er antallet i henvendelser via Facebook og Messenger også steget voldsomt, og det går altså ikke, at der er en responstid på tre dage. Det er her og nu kunden vil have svar".
Konceptkontoret hos au2parts har også i den seneste tid lavet tiltag såsom en chatfunktion på AutoPartner.dk og Teknicar.dk, så kunderne kan chatte og få et hurtigt svar på deres spørgsmål.
- Tiden med en tre-dages responstid på henvendelser er uddød, og det skal vi indordne os efter, lyder det fra René Lang.