Nyt navn til værkstedskæde
QuickPot har skiftet navn til Quickpoint og indfører ny vi-vil-være-billigst-prispolitik.
NAVNESKIFTE Værkstedskæden QuickPot med hovedsæde i Viborg skifter nu navn til Quickpoint og ændrer samtidig sin visuelle identitet med nyt logo - men grundværdierne forbliver de samme: Troværdighed og kvalitet til en god pris, lover en pressemeddelelse fra Interdan, som for snart et år siden overtog aktiemajoriteten i selskabet.
Lydpotter fylder mindre
- QuickPot-navnet har siden 1993 været synonym med tilfredse kunder og en kvalitet, der er blevet kontrolleret og blåstemplet af FDM, Teknologisk Institut og Michelin. Når QuickPot nu skifter navn til Quickpoint tager man disse værdier med over i den nye brandidentitet, fortæller direktør Steen Haugaard Fransen og fortsætter:
- Navnet Quickpot tog udgangspunkt i udskiftning af udstødningsrør og lydpotter, og ordspillet gav rigtig god mening. Men nu er der gået 27 år, og lydpotterne fylder meget lidt på vores full-service værksteder, så derfor vil vi gerne have et navn og logo, som både illustrerer, at vi er en moderne virksomhed og samtidig viser vores værdier.
- Vi lever af tilfredse kunder, og derfor vil man altid opleve en ærlig dialog hos os. Vi er tilgængelige og hurtige, men allervigtigst: Vores mål er, at kunderne oplever, at hos os får man mest værdi for pengene, siger Steen Haugaard Fransen.
Vi vil være billigst
Med det nye navn Quickpoint følger også nye koncepter:
- Troværdighed og gennemsigtighed er absolut det vigtigste for os i vores relationer med kunderne. Vi leverer det aftalte arbejde til den aftalte pris og sætter en ære i at give kunderne en god og hurtig service, siger Steen Haugaard Fransen og uddyber:
- Nu tager vi vores kundeservice et skridt videre og tilbyder en ny prispolitik, som helt konkret betyder, at kunderne altid vil få det bedste tilbud og pris hos os. Med andre ord: Vi går under alle danske værkstedspriser, som udføres inden for landegrænserne. Dette gælder tilbud fra konkurrerende værksteder i samme kommune.
Implementeringen af Quickpoint-navnet og det nye logo er allerede i gang hos værkstederne over hele landet.
- Vi har de sidste to uger skiftet skilte på facader og fået ny hjemmeside. Desuden begynder vi en større kampagne om det nye navn på tv og radio, siger Steen Haugaard Fransen til Motor-magasinet.
Corona preller af
Han tilføjer, at den aktuelle corona-krise ikke har haft den store påvirkning for Quickpoint.
- De første to uger efter nedlukningen var vi ramt, men siden var mange kunder flittige til at bruge vores værksteder, ligesom der var et meget stort antal dækskifter. Så pt ligger vi på samme niveau i omsætning som sidste år, siger Steen Haugaard Fransen til fagavisen.
Quickpoint har således ikke hjemsendt medarbejdere, men har klaret nedlukningen via afvikling af ferie og afspadsering.