23948sdkhjf

MG vælger Digital-Servicebook som leverandør

Digital tilgang hos relancerede MG til bilsalg og servicemarkedet har ført til det nye samarbejde. Digital-Servicebook forventer flere bilmærker i sit system.

DOKUMENTATION Den digitale tilgang til markedet er baggrunden for, at MG Motor Danmark A/S har indgået samarbejde med Digital-Servicebook.com, der udbyder digital servicedokumentation i flere lande på tværs af bilmærker, samt til store dele af den frie autobranche og direkte til bilejerne via e-Boks.

Bilimportøren Nellemann er i færd med at relancere MG-mærket - i første omgang med den elektriske ZS EV, der kommer i to varianter - Comfort og Luxury, begge 100 procent elektriske crossover modeller. Med relanceringen af MG mærket har den danske importør nytænkt tilgangen til markedet med en ren digital identitet baseret på online salg, hvor man køber bilen på webshoppen. Man kan også booke en virtuel fremvisning hos en af de fire MG brand stores, som også kan tilbyde prøveture.

Den digitale servicebog til MG forventes at være klar fra juli 2020, og vil efterfølgende blive frigivet til bilbranchen.

Med samarbejdet bliver Digital-Servicebook.com således den officielle MG servicebog, hvor serviceregistrering og historik på MG biler er tilgængelig, præcis som EU foreskriver. Samtidig tilbyder MG Motor Danmark A/S gratis adgang til Digital-Servicebook.com, hvor serviceregistrering af MG biler fremover er muligt.

MG: Et naturligt valg
Chef for eftersalg hos MG Motor Danmark A/S, Thomas Linning, udtaler:

- Med lanceringen af MG i Danmark og den digitale fremtid, vi går i møde, var det naturligt at se på produkter, der giver forbrugeren ekstra værdi. Digital-Servicebook kunne i forvejen mange af de ting, som vi hos MG Motor Danmark efterspurgte, og derfor blev det et naturligt valg.

Direktør Martin Jensen fra Digital-Servicebook tilføjer:

- Digitaliseringen af bilbranchen kan bidrage med stor værdi til bilejerne, og vi er utroligt stolte over at MG Motor Danmark A/S har valgt Digital-Servicebook.com som leverandør.

Martin Jensen oplyser til Motor-magasinet, at det foreløbig er Hyundai og MG, der officielt samarbejder med Digital-Servicebook, men at flere bilmærker bruger Digital-Servicebook som alternativ til deres gamle papirudgave af servicehæftet.

- Flere bilmærker er på vej til at samarbejde med os - det bliver et fantastisk 2020, siger Martin Jensen.

Digitalisering giver værdi
En opdateret servicebog er et vigtigt aktiv for bilens ejer i forbindelse med eventuelle garantireparationer eller i salgsøjemed. En opdateret servicebog øger bilens gensalgsværdi, fordi den nye ejer nemt kan kontrollere servicehistorikken. Og med løbende registrering af bilens kørte kilometer sikres det også, at der ikke kan snydes med kilometerstanden.

Den digitale servicebog indeholder alle oplysninger om service og eftersyn, der er udført på den pågældende bil. Samtidig kan man se informationer om bilens mærke, model, type, motor, stelnummer og om der evt. er gæld i bilen, forsikringer, afgifter og synsrapport.

Til forskel fra trykte servicebøger risikerer kunden ikke at miste optegnelserne igennem bilens levetid med en digital servicebog. Og man kan altid opdatere oplysninger, skifte værksted og overdrage servicebogen til en anden bruger, hvis man sælger bilen.

Siden 2015 er mere end 60 millioner biler registreret hos Digital-Servicebook på verdensplan, og udbyderen er i dag verdens største udbyder af digital servicedokumentation, oplyser firmaet.

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.201