23948sdkhjf

Clever dumper prisen på løssalgsopladning

Prisen på opladning ved en af Clevers ladestandere ude i byen næsten halveres fra næste måned.

I et forsøg på at lægge pres på politikerne sætter ladestanderselskabet Clever prisen for en opladning ned til næsten det halve. Det oplyser Clever i en pressemeddelelse.

- Vi er sat i verden for at investere ambitiøst og langsigtet i den bæredygtige e-mobilitet. Det gør vi ved at bidrage til at gøre det attraktivt og let at vælge elbilen fremfor en bil med forbrændingsmotor, siger Clevers direktør, Casper Kirketerp-Møller, i pressemeddelelsen.

- Det er vigtigt for mig at sende det klare signal, at priserne hviler på en forudsætning om, at afgifterne til opladning af bilerne i de kommende kritiske år fortsat er attraktive, tiløjer Casper Kirketerp-Møller med henvisning til Eldrup-kommissionens anbefaling om at afskaffe lave afgifter på el til opladning med udgangen af 2021 og dermed gøre det dyrere for de danske forbrugere at køre på el.

Sådan ser Clevers nye prisstrategi ud

  1. Prisen falder for løssalg af opladning på det åbne, offentlige ladenetværk til 3,50 kr. per kWh for normal- og hurtigopladning og til 5,00 kr. per kWh. Prisen var før 6 kr./kWh for normal-, hurtig- og lynopladning.
  2. Normalopladning er op til 22 kW, hurtigopladning er fra 22 kW til 99 kW, mens lynopladning er 100 kW og derover.
  3. Prisen falder også til 5 kr/kWh på Europas største roaming-platform Hubject, hvor alle udbydere af opladning har fri adgang til hele Clevers åbne offentlige ladenetværk.
  4. Bestilling af ladebrik til forbrugsafregnet opladning på Clevers ladenetværk gøres samtidig gratis.
  5. De nye priser træder i kraft den 1. oktober 2020.

- Når vi gerne vil have folk til at foretage en grøn handling i hverdagen, så tilskynder vi dem med lave afgifter. Det kender vi fra varmeområdet, hvor en lavere elvarmeafgift skal få folk til at erstatte oliefyret med en varmepumpe. Sådan bør det selvfølgelig også være for biler, der kan lade hjemme. Derfor siger vi som blandt andre FDM gør: Lad de elbilister, der har en sikker og intelligent ladeinstallation blive beskattet med samme lave afgiftssats som den, der gælder for elvarme, foreslår Casper Kirketerp-Møller.

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.173