23948sdkhjf

Japanske biler bliver mere intelligente

Toyota og Mazda, vil indføre digital intelligens og konnektivitet i mere end 1 million europæiske biler for at forbedre bilejernes kundeoplevelse.

FORBUNDNE Den japanske telekommunikationsudbyder, KDDI, har indgået et samarbejde med Orange Business Services, der skal bygge en ny IoT-platform til Toyota og Mazda. Med den nye platform vil bilproducenterne kunne tilbyde europæiske bilejere nye smarte digitale services. IoT (Internet of Things) gør det muligt lade fx biler kommunikere med hinanden og andre forbundne enheder.

Orange-løsningen vil i første omgang gøre det muligt for de japanske bilproducenter at tilbyde de nye digitale services i 63 europæiske lande via Oranges mobil-netværk.

De intelligente biler kan fx diagnosticere egne fejl og sende reparationsinstruktioner til ejeren eller mekanikeren og varsle behov for eftersyn. Når bilerne bliver tilset i tide, kan bilejeren undgå unødigt dyre reparationer og forlænge bilens levetid.

- IoT-tjenester er altafgørende for, at vi kan forbedre køreoplevelsen for vores kunder. Med den nye skræddersyede Orange IoT-platform kan vi bringe personlig service op på et helt nyt niveau for ejere af Toyota og Mazda biler i Europa. Med løsningen kan bilejerne drage fordel af det aller bedste inden for sikkerhed og køreoplevelse," siger Ken Sakai, administrerende direktør for KDDI Europe, Ltd.

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.107