Nyt til værkstedet: Lettere vej til OE-dele
VAREBESTILLING Et par klik med musen - måske et spørgsmål og et svar på chat’en. Og hvis der bestilles inden kl. 16:30 er reservedelen på værkstedet næste formiddag.
Der kan søges direkte på den bil, det drejer sig om, og herefter er der mulighed for enten at forespørge på et tilbud eller lægge en ordre.
Herefter kan sagen følges hele vejen - fra forespørgsel til levering af vare og fakturering.
Når der sker nyt i sagen, informeres det via en opdatering i et chatmodul, så det tydeligt angives, at der er nyt. Chatfunktionen kan også anvendes, hvis der er spørgsmål til OE-afdelingen.
En arkivfunktion sikrer, at man altid kan finde tidligere sager frem. Det er alle korrespondancer, der arkiveres, så der aldrig er tvivl om det forløb, der har været.
Bestilling samlet ét sted
Gitte Pedersen, afdelingsleder i OE, glæder sig også over det nye system. Både på kundernes, men også på medarbejdernes vegne. Hun forklarer:
- Med introduktionen af den nye funktion, foregår en større del online, hvilket frigiver mere tid til behandling af sager blandt afdelingens 15 OE-specialister, når telefonopkaldene bliver færre.
Gitte Pedersen pointerer, at hun og au2parts altid har logistik og effektivitet i fokus - og det gælder også ved OE-reservedele. Der er derfor fokus på høj effektivitet, når der vælges leverandører i denne kategori.
Sidste frist kl. 16.30
Gitte Pedersen forklarer:
- Den pågældende vare leveres så hos os i henholdsvis Glostrup, Odense, Vejen og Aarhus næste morgen. Med det effektive logistiksystem vi har opbygget, kommer varerne hurtigt videre med første sending til værkstedets nærmeste au2parts afdeling. De leverer det videre med den kommende varetur, der oftest afgår hver time. En fordel er, at vi kan følge varen på sin rejse, så vi altid ved, hvor langt den er kommet.
Kunder har testet nyheden
Sådan bestilles en OE-del
au2parts' digitale webkatalog, au2web, har fået en ny funktion til direkte bestilling af OE-dele. Sådan bestilles delen:
1. Værkstedet har brug for en OE-del
2. Der søges i den nye fane direkte på den aktuelle bil
3. Der kan enten bedes om et tilbud eller lægges en ordre
4. Når der er nyt i sagen informeres værkstedet via et chatmodul
5. Chat’en kan også bruges til spørgsmål
Thomas Hedelund er IT-Driftschef hos au2parts; han siger om den nye OE-funktion i au2web:
- På den måde fanger vi de "børnesygdomme," der måtte være i en testperiode og får det tilrettet, så vi ender med et resultat, der fungerer bedst muligt i hverdagen for alle parter. For os er det vigtigt, at det er de, der skal bruge det, også er en del af processen.