BMW-ejere motionerer mest
UGENS TAL Måske man skulle tro, at når en bilejer investerer en god sjat penge på en premiumbil som BMW, ville ejeren bruge så meget tid som muligt bag rattet. Men sådan forholder det sig nødvendigvis ikke.
Voxmeter har i denne uge analyseret sig frem til sammenhængen mellem bilmærke og motion. Det sker ved at sammenkæde data mellem CEM Cars-databasen med deres generelle database.
I det konkrete tilfælde er det spørgsmålet: Hvilke af følgende ting gør du jævnligt i din fritid. Svar: Dyrker sport/motion/løbetræning, der er sammengoldt med, hvilken bil vedkommende har.
Og her bonner BMW-ejer ud som de mest motionerende. 57,5 procent angiver, at de dyrker en eller anden form for motion. På de efterfølgende placeringer ligger Volvo og Fiat. Herefter følger et bredt midterfelt, hvor under halvdelen angiver at de dyrker motion.
I den modsatte ende finder vi Suzuki-ejere. Her angiver kun små 27 procent, at de jævnligt dyrker sport og motion. Også Mazda- og Dacia-ejere befinder sig i en tunge afdeling.