Disse bilejere er oftest på Facebook
UGENS TAL Danskerne er blandt verdens mest flittige internetbrugere, og Facebook er klart den foretrukne platform, når det gælder sociale medier. Over 70 procent - svarende till 3.8 millioner danskere tjekker jævnligt deres feed på Facebook.
Derfor kan det være interessant for både importører, forhandlere og værksteder at vide, hvilke bilejere der oftest er på Facebook og på den måde målrette opslag og reklamer. Det har Voxmeter undersøgt i ugens analyse.
Tendensen er, at jo dyrere bil, jo mindre på Facebook - dog med Mitsubishi som undtagelse. Ejere af det mærke er nemlig mindst på Facebook. Kun 59,7 procent af Mitsubishi-ejere angiver, at de er på Facebook. For de dyre mærker, Volvo, BMW og Mercedes er tallene henholdsvis 65%, 71% og 72%.
Mazda-ejere ftest på Facebook
I den anden ende finder vi tre mærker side om side. Bilejere oftest på Facebook har en Mazda stående skarpt efterfulgt af Kiea- og Seat-ejere. Tallene her er henholdsvis 87,8% og 87.4% - sidstnævnte for både Kia og Seat.