23948sdkhjf

Audi-ejere er de mest trofaste

Hvilke bilmærker ønsker ejere at købe igen? Voxmeter har kigget på kundeloyalitet.

UGENS TAL Har en forhandler solgt en kunde en Audi eller en Volvo, er der stor sandsynlighed for, at vedkommende kommer igen, når bilen skal skiftes ud.

Voxmeter har i denne uge kigget på kundeloyalitet og giver svar på hvilke ejere, der vil genkøbe samme bilmærke, næste gang de køber ny bil.

Og her er især ejere af Mitsubishi og Fiat ganske lunkne ved at skulle købe samme mærke næste gang. Således har kun 34 procent af Mitsubishi-ejerne tilkendegivet, at deres næste bil er af samme mærke, mens det er under halvdelen af Fiat-ejerne, der også ved næste bilkøb vil foretrække det italienske mærke.

Derimod er Audi-ejere de mest mærke-loyale. Hele 87 procent af de nuværende Audi-ejere påtænker, at de vil købe en bil med de fire ringe som deres næste bil. Også Volvo-ejere har en høj grad af mærkeloyalitet. Her svarer 83 procent, at de også vil købe en Volvo næste gang.

Stor forskel på Seat og Skoda

Bortset fra førnævnte Mitsubishi og Fiat svarer over halvdelen, at de vil købe samme mærke næste gang. Men Seat, Alfa Romeo og Dacia bør måske kigge lidt på deres loyalitetsprogrammer.

Det er i hvert fald bemærkelsesværdigt, at mens Skoda er placeret på en fjerdeplads med 79 procent, er Seat 20 procentpoint dårligere.

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.594