Flere reparationer uden samtykke
UGENS TAL Langt færre danskere oplever i dag fejl på det udførte værkstedsarbejde, lange ventetider og et værksted, der ikke overholder aftalerne. Den samlede forbrugeroplevelse er altså blevet bedre under Corona, hvor man også må forvente, at der med færre biler på vejene udføres færre reparationer. Ydermere vil et stigende antal danskere anbefale deres værksted.
Sådan konkluderer Voxmeter i sin seneste analyse, hvor der dog også er list malurt i bægeret.
For selvom ventetiden er blevet kortere, og serviceniveauet højere, er der flere forbrugere, som deler oplevelsen af overfaktureringer og følelsen af at være blevet snydt. Derfor skal man ikke dvæle ved glæden af den overordnede stigning af autoværkstedernes score.
På længere sigt kan det nemlig få negativ indvirkning på de enkelte værksteder, hvis ikke de har nogle gode kundeambassadører. Størstedelen af landets autoværksteder forhandler også nye og/eller brugte biler, hvor værkstedernes dalende kundetilfredshed kan give forhandlerne færre købsaftaler.