GDPR En fordelsklub - det lyder godt; og flere og flere virksomheder indfører sådanne klubber, der i bund og grund alle har et markedsføringsmæssigt sigte; det er de færreste, der giver noget, uden at forvente, at få noget igen.
Men hvordan er det nu lige med disse klubber, herunder grundlaget for indmeldelse, samtykke og ikke mindst lovgivningen,...
JURAKLUMME: Fordelsklubber er kommet i Datatilsynets søgelys
Klumme: Gør din virksomhed brug af fordelsklubber, bør aftaleteksten kigges efter i sømmene. Det kan blive dyrt at lade være.
Juraklummen går på skift mellem juristerne hos henholdsvis AutoBranchen Danmark og Dansk Bilbrancheråd. Klummerne er udtryk for skribentens egen holdning og deles ikke nødvendigvis af redaktionen. I denne uge skrives klummen af Johanne Berner Hansen, juridisk chef, advokat, Dansk Bilbrancheråd.
Vil du have det hele med?
Prøv 30 dage for 0 kr.
Ingen binding eller kortoplysninger påkrævet.
Prøv nu
Køb et abonnement
Udforsk vores abonnementer, og vælg den løsning, der matcher dine behov.
Vælg dit abonnement