23948sdkhjf

Bilejere er usikre på deres næste bilkøb

Det seneste års udvikling viser markante forandringer i bilmarkedet, viser analyse fra Voxmeter.

UGENS TAL Flere bilejere efterspørger bedre onlinemuligheder, når der skal bookes tid til reparationer og serviceeftersyn, men den digitale efterspørgsel er også begyndt at dreje i en mere salgsorienteret retning. Det afføder en tvivl hos bilejerne, hvoraf flertallet nu er usikre i deres overvejelser omkring det næste bilkøb. Det viser denne uges analyse fra Voxmeter

Coronanedlukningen gjorde det kun mere naturligt for bilejerne at undersøge deres digitale muligheder - også i forbindelse med bilkøb.

Det ville derfor virke oplagt, at bilportalerne skulle nyde gavn af de digitale muligheder, men virkeligheden ser ganske anderledes ud. Overvejelserne om at navigere via bilportalerne, er nemlig på markant tilbagegang. Det samme gælder leasingbranchen, der igennem længere tid har oplevet faldende interesse fra bilejerne.

21 procent er usikre

Selvom der i dag er mange muligheder på internettet, og efterspørgslen på området er stigende, så viser vores måling, at 21,6% af bilejerne er usikre på kilden til deres næste bilkøb. På trods af, at udviklingen her er mest markant og iøjnefaldende, så er det på ingen måde ensbetydende med, at overvejelserne om et online-bilkøb er forduftet. Særligt har flere uafhængige forhandlere gearet op, og formået at plante tanken om et onlinebilkøb hos forbrugerne.

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.114