23948sdkhjf

Ny hjemmeside har givet 64 procent flere henvendelser

Lindholm Biler har fået en ny hjemmeside med onlinehandel, bytteprisfunktion og specielle bilkategorier i bilsøgningen.

BILSALG 64 procent flere kundehenvendelser på tre måneder. Det er resultatet af, at AutoIT har bygget en ny hjemmeside til den store brugtbilforhandler Lindholm Biler, der blandt andet integrerer it-leverandørens AutoDesktop.

To ting adskiller Lindholm Bilers hjemmeside fra de fleste andre: Der er specielle kategorier for bilsøgningen, og så er der online-handel, hvor besøgende kan konfigurere ekstraudstyr og bestille en bil. Slutseddel og betaling sker stadig i butikken.

Nye søgbare bil-kategorier

Lindholm Biler har valgt at lave helt nye kategorier, som fx Lille bil, Høj bil og Grøn bil. Sorteringen krævede ændringer i salgsprogrammet AutoDesktop, som Lindholm Biler blandt andet benytter til at hælde salgsbilerne automatisk over på hjemmesiden.

- Her var det virkelig en fordel, at det er samme firma, der har lavet AutoDesktop, som også laver hjemmesiden, siger marketingansvarlig hos Lindholm Biler, Lise Høyer.

Kategorierne har hver deres egen landingsside, hvor alt omkring biltypen er beskrevet. Dette tjener både som reel information til besøgende, men også til at indfange bilsøgende på Google via SEO-optimering; det handler om, at man i teksten skal ramme de ord, der bliver søgt efter på Google, som fx høj bil eller billig elbil, så de nemmere lokkes over på hjemmesiden.

Hjemmesiden er vigtig

Men hvorfor er det stadig vigtigt i dag for en bilforhandler at have en hjemmeside, når der findes både Facebook samt gode bilsalgsportaler såsom Biltorvet og Bilbasen?

- Med vores egen hjemmeside kan vi meget bedre komme med de budskaber, vi vil have ud - og dermed bestemme vores eget udtryk og branding, forklarer Lise Høyer. Hun fremhæver, at der ikke kommer mange i den fysiske butik længere, fordi en stor del af salget foregår online.

Lindholms nye hjemmeside har været kørende et par måneder, og de første erfaringer viser, at trafikken er den samme, mens antallet af henvendelser er steget markant.

- Især rykker bytteprisfunktionen fra Biltorvet.dk, men også chat-funktionen giver meget, fortæller Lise Høyer.

Hun er især begejstret for, at hjemmesiden er let at vedligeholde på daglig basis, samt for integrationen med leasingdelen med eget faneblad og ’beregner’ på løbetid, udbetaling og antal kilometer årligt. En finansieringsdel med Nordania er på trapperne.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.187