Her er hvad værkstedskunder især er utilfredse med
UTILFREDSHED "Har du som kunde oplevet noget negativt på dit værksted det seneste halve år?"
Det er ugens Voxmeter-spørgsmål - og dermed sætter analyseinstituttet tal på antallet af utilfredse kunder.
I runde tal svarer 4,5 procent ja til spørgsmålet - altså færre end hvert 20. kunde. Udviklingen viser, at der siden slutningen af april i år har være stadigt færre kunder, der har oplevet noget negativt. Og på den måde understreger de seneste måneder den udvikling, der startede efteråret 2020, da lige godt og vel fem procent svarede ja til spørgsmålet, om de have oplevet noget negativt på deres værksted.
I tallene bag utilfredsheden gemmer der sig forklaringen på hvilke oplevelser kunderne opfatter som negativ.
De fem mest almindelige svar er ventetiden, fejl på det udførte arbejde, lav service, og at værkstedet ikke kunne finde fejlen. Plus prisen. Flest beklagede sig over, at der var fejl på det udførte arbejde - det var svaret fra 20 procent af de adspurgte, der svarede ja til at have haft en negativ oplevelse.