Nordiske Medier får ny chefredaktør
Nordiske Medier A/S, som udgiver Motor-magasinet, har udnævnt 51-årige Søren Dietrichsen til ny ansvarshavende chefredaktør.
Han får det øverste redaktionelle ansvar for cirka 45 journalister og redaktører og alle mediehusets B2B-udgivelser, der udover Motor-magasinet tæller to byggemedier og blandt andet omfatter Søfart, Jern- og Maskinindustrien og mere end 20 andre produkter på print og online i Danmark.
- Med valget af Søren Dietrichsen som ansvarshavende chefredaktør er jeg overbevist om, at vi har fået netop dét, vi søgte i bestræbelserne på at udvikle Nordiske Medier journalistisk og kommercielt. Søren Dietrichsen er en utrolig faglig stærk journalist med et kommercielt udsyn og har de seneste måneder vist, at han også kan løfte vores samlede redaktionelle indsats, siger Jesper Hansen, der er adm. direktør i Nordiske Medier, i en pressemeddelelse.
Ansat siden 2018
Søren Dietrichsen har været konstitueret som ansvarshavende chefredaktør siden juni i år, hvor han afløste Niels H. Carstensen. Sideløbende har han været digital chef med ansvar for onlinemedier samt udviklingsafdelingen i Nordiske Medier.
Her har han stået i spidsen for udviklingen af Projektagenten, som er et digitalt værktøj målrettet bygge- og anlægsbranchen.
Den nye chefredaktør blev ansat i Nordiske Medier i 2018 som journalist på Licitationen - Byggeriets Dagblad og blev udnævnt til digital chef i 2019.
Inden sin ansættelse hos Nordiske Medier har Søren Dietrichsen arbejdet med erhvervsjournalistik og digital udvikling på TV 2, Berlingske og ErhvervsBladet.
- Nordiske Medier står et rigtigt godt sted og laver en masse relevant indhold. I redaktionen er der en masse dygtige erhvervsjournalister, og vi har i løbet af det seneste halve år etableret en stærk redaktionel ledelse. Men vi kan gøre det endnu bedre, arbejde smartere og styrke den redaktionelle linje, siger Søren Dietrichsen i pressemeddelelsen.
Han ser det som sin primære opgave at styrke alle mediehusets nicher.
- Vi er formentlig et af Nordens bedst indtjenende mediehuse. Det skal vi glæde os over. En sund økonomi er nemlig afgørende i forhold til, at vi har ro til at gøre tingene rigtigt og tænke langsigtet. Jeg ser det som min primære opgave at styrke os i alle nicher - på både print og online. Vi skal på redaktionen fortsætte det gode og langsigtede arbejde, vi allerede har sat i gang, siger Søren Dietrichsen.
Holdet er på plads
Søren Dietrichsen vil også fremover være ansvarlig for den digitale udvikling i Nordiske Medier. Ansvaret for Projektagenten flytter til kommerciel direktør Jane Isbach, mens ansvaret for medlemskaber flytter fra Jane Isbach til Kim Kempf Falkenhard.
Udnævnelsen skete pr. 1. november og der forventes ikke yderligere organisatoriske ændringer i ledelsen.
Ledergruppen i Nordiske Medier består herefter af adm. direktør Jesper Hansen, kommerciel direktør Jane Isbach, salgsdirektør Kim Kempf Falkenhard samt ansvarshavende chefredaktør Søren Dietrichsen.