UGENS LEDER Et nyt buzzword på vej
LEDER
HVAD HAR CLAUS Nyboe fra Auto-it, Charlotte Brix fra AutoBranchen Danmark og de to Anders Deigaard og Morten Roth fra Hessel til fælles? Sikkert meget – lige her evnerne til at udnytte it til at drive en bedre autoforretning.
FOR DIGITALISERINGEN HAR gjort det muligt at skabe en kort og hurtig vej fra kunden til først salg af bil og dernæst vedligeholdelse.
DET ER EN konstatering, der pudsigt nok står så klart netop denne uge, hvor Elon Musk – Mr. Tesla – har købt Twitter. Ingen sammenligning i øvrigt; men det er da en sammensmeltning af den firehjulede og digitale verden på øverste hylde.
IT HAR GJORT det naturligt for mange først at se og drømme om bil – og dernæst at købe bil. Og når man som kunde først er i det digitale univers med bilforretningen, ligger det jo lige til at fortsætte her – fx ved at lade sig inspirere til at tegne en servicekontrakt og dernæst et abonnement af en art. Måske på rengøring af bilens kabine eller leje af en trailer.
DET ER ALT det Nyboe, Brix og Deigaard/Roth har indset. Claus Nyboe, adm. direktør for Auto-it samler det hele under et ny begreb, der har potentialet til at blive et buzzword, ”onlineficering”. Charlotte Brix Andersen, chef for forretningsudvikling i AutoBranchen Danmark, har skrevet en hel bog om emnet og påpeger dette som vejen til at sikre sig en langvarig, loyal kunderelation.
OG I HESSEL-KONCERNEN beviser man, at dette også generer omsætning i virkeligheden: Morten Roth, som marketingdirektør, sikrer salg af biler, mens Anders Deigaard, som marketingchef for eftermarkedet, sikrer koncernen serviceaftaler.
ALT SAMMEN TAKKET være vores hverdag med en smartphone i hånden eller en pc på bordet.
Alt sammen takket være vores hverdag med en smartphone i hånden