UGENS LEDER Træk arbejdet hjem
SELVFØLGELIG ER KUNDERNE glade – elbiler kræver mindre service. Noget anderledes ser de fleste i vores branche på det: Mindre service er lig med mindre omsætning. Så hvad gør vi?
DER ER MANGE muligheder for optimering og omlægning – en af de måske mest effektive overses af mange: Muligheden for at trække de udliciterede opgaver hjem.
SÅ TRÆK OPGAVERNE hjem – det er en oplagt mulighed, hvor dæk måske er den stærkeste af alle. For elbilerne bruger meget gummi; bilerne er tunge, de har rigeligt med power, og mange elbilister nyder lige at gi’ den lidt ekstra gas. Måske meget ekstra gas.
VEL KRÆVER ELBILER et bredere udvalg af forskellige dæk; men her kommer i hvert fald nogle dækimportører til hjælp;og står klar med hurtig leverance af de mange forskellige dæk.
KLARGØRING? Endnu en mulighed. Prøv at køre øvelsen igennem, sikrer det dybest set den bedste bundlinje at sende kundebilen ud i byen; kunne en klargøringsmand – eller en halv måske – gøre det lige så god og billigere? Og Bilkabulerne. Måske er det smartest her og nu at gribe den mulighed – det er da os, der skal sikre os viden og værktøj til at rette sådan en småbule ud? Den opgave skal ikke havne hos pladesmeden. Eller hos et forsikringsselskab, som nogle ser for sig i horisonten.
SÅ SET MED værksted-værkstedernes briller: Tag dem hjem.
MEN HVAD GØR de så på fx dækværkstedet? De udvider paletten og tilbyder fuld service. Og på den måde holder det aldrig op: Der bliver flere og flere, der går efter pengene. Indtil næste runde i konsolideringen kører.
Hvad gør de så på fx dækværkstedet? De udvider paletten og tilbyder fuld service.