23948sdkhjf

Pas på fupfirmaer i sommerperioden

Med lavere bemanding og sommervikarer kan firmaer lokkes til at købe falske produkter. Eksempelvis et abonnement på et medie, der navnemæssigt ligger tæt op ad Motor-magasinet.

En række firmaer i autobranchen rundt om i landet er blevet kontaktet af en sælger fra Motor-bladet. Sælgeren forklarer, at han ringer for at forny deres abonnement. Motor-bladet har imidlertid intet med Motor-magasinet at gøre. Imidlertid oplever flere, at de fik utilstrækkelig besked om, at sælgeren kontaktede dem fra Motor-bladet og ikke Motor-magasinet.

Det fremgår både af henvendelser som Motor-magasinet har modtaget fra abonnenter og på henvendelser, Motor-magasinet har fået fra de førende organisationer i autobranchen, blandt dem Dansk Bilbrancheråd.

Dansk Bilbrancheråd har indklaget firmaet bag Motor-Bladet, Fokusmedier ApS, til Forbrugerombudsmanden.

- Det er så grov en forretningsmetode, at Dansk Bilbrancheråd har anmeldt Fokusmedier ApS til Forbrugerombudsmanden, der lige nu skal tage stilling til, hvorvidt de vil håndtere sagen – på linje med sagerne om annoncehajer; selvom der ikke er nogen forbrugerhensyn. Dansk Bilbrancheråd vil yderligere foretage politianmeldelse af foretagendet – for det ligner bedrageri. Sådan skriver Dansk Bilbrancheråds juridiske chef, Johanne Berner Hansen i en kommentar, som kan læses i sin helhed på side 27.

Det er så grov en forretningsmetode, at Dansk Bilbrancheråd har anmeldt Fokusmedier ApS til Forbrugerombudsmanden, der lige nu skal tage stilling til, hvorvidt de vil håndtere sagen. Johanne Berner Hansen, juridisk chef, Dansk Bilbrancheråd

Varsler yderligere skridt

Adm. direktør for Nordiske Medier, der udgiver Motor-magasinet, Jesper Hansen, udtaler:

- Jeg ser det som en meget alvorlig sag. Vi værner meget om vores brand, og vi vil gøre det yderste for at beskytte Motor-magasinets abonnenter mod dette. Derfor har vi bl.a. kontaktet Motor-magasinets abonnenter for at advare dem mod henvendelser fra Motor-bladet.

- Hvis Motor-bladet henvender sig til vores kunder via telefon og/eller mail, og ikke klart og tydeligt kommunikerer forskellen på Motor-magasinet og Motor-bladet, vil vi naturligvis overveje yderligere skridt.

Motor-magasinet har henvendt sig til Motor-bladets ledelse for deres kommentar. Her svarer salgsansvarlige Dayan Vafai:

- Vi optager alle vores samtaler – og de er også tidligere blevet videresendt til både Dansk Bilbrancheråd, samt forbrugerombudsmanden, som har lyttet dette igennem, og konkluderet at vi ikke gør noget som helst forkert.

- Der bliver aldrig sagt, at aftaler forlænges, men derimod, at de modtager et online login til Motor-bladet.dk – Motor-magasinets navn bliver desuden aldrig nævnt, men derimod Motor-bladet.

- At vi anvender dette navn er for at understrege indholdet, nemlig motor, ligesom vi har en andre medier, der også er navngivet -bladet, forklarer Dayan Vafai.

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.105