Mange virksomheder - også i autobranchen - gør en dyd ud af at fortælle, at de er grønne og bæredygtige, for det er blevet et vigtigt konkurrenceparameter i kampen om kunderne.
Men man skal passe på med at tage munden for fuld af flotte ord, viser en ny afgørelse fra Forbrugerombudsmanden. Ellers kan man gøre sig skyldig i såkaldt greenwashing, ly...
Vagthund i haserne på dansk benzinselskab: Mister tilliden
Et benzinselskab har markedsført sit produkt med grønne udsagn uden at kunne dokumentere de miljømæssige fordele, de hævdede, at produktet havde.
Benzinselskabet OIL! Tank & go ApS har ifølge Forbrugerombudsmanden gjort sig skyldige i såkaldt greenwashing. Selskabet modtager derfor ny en indskærpelse af reglerne om markedsføring. PR
Vil du have det hele med?
Prøv 30 dage for 0 kr.
Ingen binding eller kortoplysninger påkrævet.
Prøv nu
Køb et abonnement
Udforsk vores abonnementer, og vælg den løsning, der matcher dine behov.
Vælg dit abonnement