Det var langtfra en tynd omgang, da vi her i Motor-magasinet i foråret 2021 startede en række artikler om kritik af motorer på biler fra producenten Stellantis og håndteringen hos bilimportøren K.W. Bruun.
Artiklerne tog afsæt i en ændring fra seks til 10 års vejledende skifteinterval for tandremme, på trods af kritik af smuldrende tandremme, kula...
Bag om sagen: Tynd olie og tandremsballaden
FDM frarådede i juni i år køb af specifikke motorer i en række biler fra Peugeot, Citroën og Opel efter længere tids debat om tandremsproblemer, herunder i oliebad med fare for smuldring.
FDM har advaret mod køb af visse bilmodeller på grund af tandremsproblemer, herunder i oliebad. Foto: PR Foto: PR
Vil du have det hele med?
Prøv 30 dage for 0 kr.
Ingen binding eller kortoplysninger påkrævet.
Prøv nu
Køb et abonnement
Udforsk vores abonnementer, og vælg den løsning, der matcher dine behov.
Vælg dit abonnement