Iværksætter skal sætte skub i kampagnerne hos GreenMobility
Den danske delebilstjeneste GreenMobility henter Lars Østergaard ind som Head of Campaigns. Han er i dag CMO (marketingchef, red.) hos restaurantkæden DiningSix (der bl.a. står bag spisestederne restauranterne KöD, Klokken, Basso og Keyser Social).
Hos GreenMobility skal han løfte kampagnekræfterne hos GreenMobility, der opererer i København og Århus og ni andre europæiske byer.
Lars Østergaard har flere års erfaring inden for strategi og kampagner fra sin nuværende stilling som CMO hos DiningSix og tidligere som Social Media Strategist & Content Advisor i seks år hos Kræftens Bekæmpelse. Derudover har Lars startet og solgt flere virksomheder, så som tipkbh.dk, vognturen.dk og istilfest.dk. Lars er uddannet Cand.merc(it) e-business fra CBS.
Hos GreenMobility får Lars en afgørende rolle i opbygningen og eksekveringen af strategiske kampagner på tværs af GreenMobilitys operationelle byer i Europa. Det skriver selskabet i en pressemeddelelse.
- Det var vigtigt for os at finde en profil, der kan kombinere det strategiske overblik med følingen med, hvad der rører sig i byen. Vi har endnu ikke haft hænder til at kunne gribe de mange kampagnemuligheder, der helt åbenlyst vil matche GreenMobility, men med Lars på holdet kan vi nå helt nye højder. Vi glæder os til at byde Lars velkommen, siger Steffen Frølund, CMO hos GreenMobility. Og Lars Østergaard glæder sig til de nye udfordringer:
- Jeg glæder mig enormt meget til at arbejde med en række megatrends hos GreenMobility. Der er ingen tvivl om at urbanisering, deleøkonomi og bæredygtighed fylder enormt meget på globalt plan, og jeg tror på, at vi kun har set starten. Jeg ser frem til at være med til at udfordre måden, hvorpå man har bil i fremtiden og tror på at færre vil eje en bil i den klassiske forstand, siger han.