23948sdkhjf

UGENS LEDER Fra hobby til big business

KLASSIKERE – GAMLE FERRARIER, Porscher og måske Lotus Cortina. 60’er-biler, der med tiden er blevet alt for dyre. Biler – og forretning – forbeholdt de få. Sådan var det. Sådan er det ikke mere.

KLASSIKERMARKEDET EKSPLODERER LIGE nu – det går fra at være indrammet af få, meget dyre biler fra 60’erne og 70’erne til nu at brede sig til nyere biler og billigere biler – en Ford Taunus og en BMW 1600 som to selvlysende eksempler. Og dermed er forretningsmulighederne i klassiske biler med ét helt åbnet med nye perspektiver. Der er flere biler at vælge imellem; de er billigere – markedet vokser.AT KLASSIKERMARKEDET UDVIKLER sig til hobby til en mulig big business ser vi i mange forskellige retninger. Der har netop været holdt to messer, en i Paris og en i Bremen, der begge peger i samme retning. Og begge messer i øvrigt med danske udstillere, der både driver forretning med køb og salg af klassiske biler og danske firmaer fra eftermarkedet.

FRA FORSKELLIGE DANSKE producenter af dele til klassiker biler hører vi samme historie. Ligesom K.W.Bruuns koncept Classic Car House og det nye museum Haaning Collection giver samme svar på spørgsmålet – er der gang i klassikere? Og to magasiner specifikt om dette emne, MotorClassic og Retro-Revyen, melder begge om fremgang i bladsalg – hvilket jo afspejler en voksende interesse.

FLERE FERRARIER, PORSCHER, men nok så vigtigt også flere Taunuser og BMW’er på gaderne og ikke mindst til sparke-dæk-træf åbner ikke bare behovet for dele – der skal jo også være mekanikere, der ikke går i baglås ved synet af en karburator. Foreløbig en kursusrække på EUC Nord i Frederikshavn har taget bolden op.

 

Der skal jo også være mekanikere, der ikke går i baglås ved synet af en karburator.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.079